×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024

اقتصادزمانه : شهردار منطقه یک گفت: با تخلیه ۳۷ هزار تن رسوب از کانال و مسیل های شمال تهران در ۹ ماهه گذشته، منطقه یک آماده بارش های پاییزی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی در جلسه نظارت ستادی معاونت ها و نواحی دهگانه این شهرداری گفت: در ۱۰ سال گذشته بیشترین رسوب برداری در سال از مسیل ها و آبراهه های شمال تهران ۳۲ هزار تن بوده و امسال با فعالیت شبانه روزی و مستمر نیروهای خدمات شهری در ۹ ماهه اخیر، این مقدار به ۳۷ هزار تن رسیده و تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

حاجوی افزود: قنوات، شریان ها و آبراهه های شمال تهران یک شهر زیرزمینی هستند که افزایش گنجایش آب در این مسیل ها با رسوب برداری های مستمر و شبانه روزی ضامن امنیت شهروندان به هنگام بارش ها خواهد بود.

او گفت: برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان باید در حوزه مسیل ها از نگاه سنتی فاصله بگیریم و این موضوع را فراگیر تر ببینیم.

حاجوی تهیه نقشه های GIS از سر شاخه های اصلی و مسیر قنوات را لازمه حفظ و ایمن سازی مسیر قنوات دانست و بر اهتمام ویژه شهرداران نواحی به شناسایی این سرشاخه ها و بررسی مسیر آنها از نظر موانع و روان سازی جریان آب تاکید کرد.

او تصریح کرد: یک لایه از نقشه GIS قنوات در معاونت شهرسازی باید ملاک عمل قرار گیرد تا هر گونه مجوز ساخت و ساز منوط بر بررسی های لازم جهت جلوگیری از تخریب قنوات و مسیر آبراهه ها باشد.

حاجوی سامانه اعلام و هشدار سیل را از دیگر موارد مورد توجه در شمال تهران دانست و گفت: این سامانه با نصب بر روی حوضچه ها، مسیل و کانال ها به صورت شبانه روزی مانیتورینگ و رصد شود تا هر گونه وضعیت جوی و خطر سازی قبل از وقوع، اعلام و ساماندهی شود.

سعید سلطان مرادی، مسئول اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و گفت: رسوب برداری و بارگیری مستمر حوضچه های شانزده گانه رسوبگیر انجام، موانع موجود در مسیل ها به خصوص کانالهای مدفون از قبیل نیلینگ های عبوری بر اثر ساخت و سازها جمع آوری شد و همچنین ساماندهی چاه های جذبی، قنوات و … از جمله اقدامات اجرایی در زمینه ساماندهی تاسیسات زیرزمینی محدوده منطقه یک بوده است.

او همچنین از جمع آوری چندین فاضلاب ورودی به مسیل ها خبر داد و گفت: این اقدام پس از پیگیری های متوالی از سازمان آب و فاضلاب انجام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.