×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس که دوشنبه ۱۳ بهمن ماه در هتل بین المللی المپیک برگزار شد ، گفت : این مجتمع عظیم صنعتی که تولید محصولات فولادی آن مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می گیرد از یارانه انرژی استفاده نمی کند، برق را در نیروگاه خود تولید می کند و با انجام اقدامات مختلف به سمت کاهش هزینه ها و رقابت پذیری بیشتر حرکت می کند.

وی در بخشی از سخنان خود در این کنفرانس به شرایط تولید ذوب آهن اصفهان پرداخت و گفت: نقطه آغازین تولید ریل در ایران از این شرکت آغاز شد و هم اکنون اولین تولید کننده فولاد کشور،تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شمار می رود.

مدیرعامل ذوب آهن افزود : تولید ریل شامل دو مرحله تولید فولاد و سپس نورد می شود. در گذشته شمش مورد نیاز وارد می شد اما هم اکنون این شمش با راه اندازی پروژه VDدر ذوب آهن اصفهان تولید می شود و نیاز به واردات شمش نیست.

منصور یزدی زاده خاطر نشان کرد: هم اکنون انواع ریل شامل پرسرعت،مترو ، درون شهری و..‌. در ذوب آهن تولید می شود.

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد: شرکت زیر ساخت و قرارگاه خاتم الانبیاء مشتریان اصلی ریل ذوب آهن اصفهان هستند و اولین قرارداد صادرات این محصول استراتژیک با کشور افغانستان نیز منعقد شده است.

این مقام مسئول گفت : اگر ذوب آهن اصفهان بخواهد صرفاً به تولید ریل بپردازد توانایی تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را در سال دارد.

وی گفت: در زمینه تولید چرخ و محور برای توسعه خطوط ریلی نیز ذوب آهن اصفهان برنامه ریزی نموده است تا با همکاری بخش خصوصی ، تولید این محصولات نیز آغاز شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: در افق ۱۴۰۴ برای ۲۵ هزار کیلومتر خط آهن ، به ریل نیاز داریم و در این زمینه این شرکت مادر صنعتی نقش کلیدی دارد و برنامه ریزی های خوبی در دست اقدام است.

وی گفت: تولید ریل زبانه سوزن از جمله سایر محصولات ذوب آهن است که در گذشته از کشور فرانسه وارد می شد اما هم اکنون در ذوب آهن تولید می شود و برش آن نیز در شرکتی در تبریز انجام می گیرد.

شایان ذکر است هفتمین دوره این کنفرانس با رعایت پروتکل های بهداشتی با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها در حال برگزاری است.

اردشیر سعدمحمدی سرپرست معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، وجیه اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو ، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت ، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت چادرملو، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ، اسدالله فرشاد عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و بهمن تجلی زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در این کنفرانس به سخنرانی پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.