×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : آغاز عملیات نصب و ساختمان پروژه بازیابی گازهای مشعل/ مدیرکل محیط زیست بوشهر: این پروژه نوری را به الگویی برای سایر شرکت‌های پارس جنوبی تبدیل می‌کند/ صانعی: مصرف گاز نوری با اجرای این پروژه کمتر می‌شود

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی نوری، در این مراسم مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: پروژه بازیابی گازهای مشعل و تولید کود سولفات آمونیوم، تحقق آرزویی دیرینه است که اجرای آن گامی بلند برای حفاظت از محیط زیست منطقه عسلویه است.
تقی صانعی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی نوری از بزرگترین مجتمع‌های تولید آروماتیک در جهان به شمار می‌رود، گفت: به حول و قوه الهی با اقدامات انجام شده، علی رغم تحریم های ظالمانه، توانستیم رکورد جدیدی در تولید این مجتمع ثبت کنیم و به ظرفیت ۱۰۸ درصد تولید برسیم. و تاکنون چهار میلیون و دویست و بیست هزار تن محصول تولید کرده‌ایم که تا پایان سال به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید که رکورد تازه‌ای در طول حیات پتروشیمی نوری است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری همچنین دریافت تندیس طلایی ویژه از وزیر نفت به دلیل عملکرد این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی را از دستاوردهای این شرکت عنوان کرد و افزود: پتروشیمی نوری در حوزه مسئولیت اجتماعی، محیط‌زیست و کاهش مصرف انرژی دستاوردهای مهمی داشته و به دلیل کاهش مصرف انرژی که استاندارد آن به ازای هر تن محصول ۱۹ مگا ژول مصرف سوخت است به ۱۰ مگا ژول کاهش داده است و ‌به‌همین دلیل کاندیدای معرفی شرکت برتر در حوزه مدیریت مصرف انرژی از سوی سازمان استاندارد هستیم.
صانعی یکی از پروژه‌های بسیار مهم زیست محیطی این شرکت را اجرای پروژه بازیابی گازهای فلر و تولید کود سولفات آمونیوم دانست و گفت: سالهای سال بود که به دنبال اجرای این پروژه بودیم اما به دلیل مسایل مختلف از جمله تحریم‌ها و همچنین نبود فرآیندهای مورد قبول همکاران ما، اجرای آن به تعویق افتاد و سرانجام اسناد مناقصه نهایی شد و برنده آن که یک شرکت ایرانی است برای اجرا انتخاب شد.
وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه گازهایی که به مشعل می‌رود و می‌سوزد، تبدیل به مواد پتروشیمی و کود شیمیایی می‌شود و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده با تولید محصول، موجب‌ حفظ محیط‌زیست و کاهش آلایندگی‌ها می‌شود.
صانعی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد سالانه ۶۰ هزار تن کود سولفات آمونیوم، ۶۵ هزار تن ال‌پی‌جی تولید می‌شود، ادامه داد: همچنین سالانه ۱۷ میلیون و هفتصد هزار مترمکعب گاز شیرین شده توسط این واحد تولید می‌شود که با مصرف آن به عنوان سوخت، مصرف گاز مجتمع کاهش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری ارزی حدود ۲۶ میلیون یورو و در مجموع حدود هزاز میلیارد تومان، ظرف ۲۶ ماه اجرا می‌شود.
نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی نوری خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما کمک به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در عسلویه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.