×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024

اقتصاد زمانه : رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به این نکته که رونق تولید و بهبود کسب‌وکار، یک دغدغه ملی است گفت: نظام مالیاتی در انجام رسالت اصلی خود در راستای مالیات ستانی و تقویت و تحکیم ساختار اقتصادی کشور، توجه ویژه‌ای به تحقق شعار سال جدید یعنی رشد تولید و مهار تورم خواهد داشت.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر منظور رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور توسعه سامانه‌های هوشمند نظام مالیاتی به‌ویژه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را از نقاط عطف تحول اقتصادی و تسهیل‌کننده فضای کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: با رویکرد تحول‌آفرینی در دوره جدید، برنامه هوشمندسازی مالیاتی با رویکرد عملیاتی و راهبردی ادامه یافته و بخش مهمی از تلاش و همت مسئولین و کارشناسان دستگاه مالیاتی به این موضوع معطوف شده تا بدین ترتیب آینده روشن‌تری برای اقتصاد کشورمان رقم بخورد. بی شک وظایف و فعالیت‏های سازمان امور مالیاتی به عنوان دستگاه متولی مالیات ستانی یکی از مهم‏ترین و مرتبط‌ترین وظایف با تحقق رشد تولید است و قطعاً نظام مالیاتی با رویکرد حمایتی از بخش تولید، اهتمام خود را در این مسیر به کار خواهد گرفت.

دکتر منظور سازمان امور مالیاتی کشور را جزء پیشگامان حمایت از تولید در چارچوب سیاست دولت مردمی جهت تحقق شعار سال با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» و کمک به رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان عنوان داشت و خاطرنشان کرد: حمایت از تولید از اهداف و کار ویژه‌های همه ارکان دولت و مجلس است و بر همین اساس حمایت از تولید به عنوان یکی از شاخص‏های نظام مالیاتی در دولت مردمی سیزدهم مبنای کار قرار گرفته است بطوریکه در دوره تحول‌آفرینی نظام مالیاتی با این رویکرد کاهش نرخ ۵ درصدی مالیات واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۱ را اجرا کردیم و در سال جدید نیز براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و همچنین حمایت از تولید، کاهش نرخ ۷ درصدی مالیات واحدهای تولیدی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده شده اجرایی خواهد شد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور به موضوع «خلأ مالیات بر عایدی سرمایه در اقتصاد ایران» به عنوان یکی از مؤلفه‌های پیوند نظام مالیاتی و پولی اشاره کرد و گفت: نبود این نوع مالیات در نظام اقتصادی کشور، بالا بودن تقاضا برای تسهیلات به ‌‌خصوص برای فعالیت‌های غیرمولد را در پی داشته است. علاوه بر اینکه تورم عمومی برای اقتصاد مضر است نوسانات بسیار شدید هم برای اقتصاد مضر است لذا وجود مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش نوسانات و ثبات‌بخشی به بازار می‌شود. مالیات بر عایدی سرمایه موجب کاهش نوسان این متغیرهای کلیدی می‌شود بنابراین می‌تواند انتظارات تورمی را کاهش دهد.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور طی دوره اخیر سرمنشأ تحولاتی مهم و کسب دستاوردهایی پرشمار بوده است به گونه‌ای که ارزیابی بخش‏های مختلف دولت از عملکرد این سازمان، نشان می‌دهد نظام مالیاتی کشور به‌درستی بر روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته، خاطرنشان کرد: کارکنان خدوم این سازمان با درک وضعیت موجود و اشراف به شرایط حساس اقتصاد کشور با تلاش مضاعف، کار جهادی و روحیه‌ای پرنشاط، در مسیر پرمسئولیت و چالش برانگیز تحقق درآمدهای مالیاتی کشور و حرکت به سمت بالندگی و تعالی نظام مالیاتی، گام‏هایی بلند و استوار بر می دارند. امیدواریم نظام مالیاتی در سال جدید نیز افزون بر عمل به رسالت اصلی خویش در تأمین درآمد پایدار دولت در راستای تحقق شعار سال هم توفیقات درخور توجهی داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.