×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024

اقتصادزمانه : سهامی به نقش محوری مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در سالم‌سازی محیط شهرداری تهران پرداخت و گفت: از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) انتظار جهاد تبیین داریم.

«هادی سهامی» رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، فرارسیدن دهه فجر و سالروز چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با بیان اینکه حضور ۱۱۰ مداح شهر تهران در شهرداری یک ظرفیت مهم است، اظهار داشت: مداحان امروز به‌عنوان الگو در مناطق شهرداری به‌عنوان افراد امام حسینی شناخته می‌شوند.

سهامی با بیان اینکه مداحان صاحب تریبون هستند عنوان کرد: جهاد تبیین که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند وظیفه مداحان را بسیار دشوار می‌کند و مداحان باید با بهره گیری از تریبون اقدام به جهاد تبیین کنند. امروز اگر مداحان شاغل در محل کار خود اقدام به جهاد تبیین نکنند نمی‌توان از دیگران توقع انجام این کار را داشت. سالم سازی محیط و ایجاد نشاط و امید در بین همکاران یکی از توقعاتی است که از مداحان شاغل انتظار می‌رود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران بیان کرد: ظرفیت شهرداری تهران در برگزاری مراسمات مذهبی و معنوی بسیار بالا است و این مراسمات باید با توجه و پتانسیل داخل شهرداری انجام و برگزار شود. یکی از ظرفیت‌هایی که بسیج شهرداری تهران دارد برپایی موکب علی ابن الموسی الرضا (ع) است که با عنوان بزرگترین موکب ایرانیان در طریق نجف تا کربلا در شبانه روز به بیش از ۱۰ هزار زائر خدمات اعم از توزیع غذا، اسکان زائر و… را ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند و موجب سالم‌سازی این حوزه باشند.

در ادامه حجت الاسلام صابرنیا مسؤول دفتر نمایندگی سازمان بسیج شهرداری تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در شهرداری تهران استعدادهای بزرگ و فرصت‌های بسیار طلایی بسیاری وجود دارد که اگر از آنها بهره برداری و از ظرفیت‌های موجود در جای خود مورد استفاده قرار گیرد بسیاری از گره‌های جامعه می‌تواند حل شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که در شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت توجه به کانون‌های قرآنی و کانون‌های شعرای آئینی و جامعه مداحان بود گفت: مباحث فرهنگی کشور یکی از دغدغه‌های مهم رهبری است و یکی از آن عناصر که می‌تواند دغدغه‌های فرهنگی کشور را بر آورده کند جامعه مداحان است. زمانی که حضرت آقا باب جهاد تبیین را تا این حد باز می‌کنند بر این اساس می‌توان ساز و کارهای بسیاری در این عرصه برای تحقق این مهم انجام داد.

امروز جهاد در عرصه مسائل فرهنگی و علمی است

نقش‌آفرینی مداحان در سالم‌سازی محیط شهرداری تهران

وی به جهاد تبیین مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه مداحان باید در این مسیر فعالیت کنند، تصریح کرد: امروز اگر مداحان جهاد تبیین مورد اشاره رهبر انقلاب را انجام ندهند، باید از چه کسی انتظار داشت.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران سالم‌سازی محیط را یکی از انتظاراتی دانست که از جامعه مداحان در شهرداری تهران وجود دارد و ادامه داد: مداحان با برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی در شهرداری تهران می‌توانند نقش مهمی را در سالم‌سازی محیط و ایجاد روحیه و نشاط داشته باشند.

سهامی افزود: مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند و موجب سالم‌سازی این حوزه باشند.

وی موکب علی‌بن موسی‌الرضا (علیهم‌السلام) را ظرفیت مهم شهرداری معرفی کرد و گفت: این موکب به‌عنوان بزرگترین موکب ایرانی‌ها در طریق نجف به کربلاست. شبانه ۱۰ هزار زائر را اسکان و غذا می‌دهد؛ لذا این ظرفیت شهرداری در مداحی و سخنرانی بی‌نظیر است.

وی جهاد تبیین را استمرار هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: بخش مهمی از جهاد تبیین برعهده شاعران و مداحان است؛ کانون جامعه مداحان باید در بسیج شهرداری شکل بگیرد تا بتوانیم انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود.

در پایان مرتضی طاهری رئیس هیأت مدیره خانه مداحان کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: باور نمی‌کردم شهرداری تهران تا این اندازه خوبان و ذاکرین را در خود جای داده باشد و این جلسه شناسنامه خوبی را از شهرداری تهران به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه شعر خوب انتخاب کردن، فراگرفتن و ارائه کردن کار اصلی مداح است عنوان کرد: جهاد تبیین یکی از رسالت‌های مهم مداحان به شمار می‌رود. تبیین نیازمند جهاد است، گاهی اوقات انسان وقتی می‌خواهد سخنی بگوید واهمه دارد که آن کلام را بگوید یا خیر؟ با بیان آن مخاطب خود را از دست می‌دهد یا خیر؟ دنیای او به خطر می‌افتد یا خیر؟ بر همین اساس است که تبیین نیازمند جهاد است تا آدمی بتواند بر اساس اعتقاد اصیل و عمیق خود سخن بگوید. انسان اگر همه کارهایش برای خدا باشد می‌داند که زمام زندگی اش در دست خداست و از کسی نخواهد ترسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.