×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
اجرای طرح صیانت و ساماندهی باغات و زمین‌های رهاشده محله طرشت

اقتصادزمانه : شهردار منطقه ۲ گفت: به منظور تحقق حداکثری اهداف طرح ویژه صیانت ، حفاظت و ساماندهی باغات و همچنین رفع خطر از دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و همچنین ساماندهی نقاط بی دفاع شهری ،دستورالعمل نحوه ترمیم دیوارکشی و فنس کشی باغات و زمین های رهاشده محله طرشت تدوین و ابلاغ شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: براساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص اتخاذ تدابیر مؤثر برای رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه ها و امکان عمومی و صیانت باغات ، دستورالعمل نحوه ترمیم دیوارکشی و فنس کشی باغات و زمین های رها شده محله طرشت تدوین شد.

وی ساماندهی نقاط بی دفاع شهری از دیگر اهداف این طرح است ،افزود: زمین های رها شده به عنوان نقاط بی دفاع شهری می توانست بستر آسیب های اجتماعی شود .

وی افزود: این ضوابط براساس مفاد قانون شهرداری ها و همچنین قانون زمین شهری تدوین شده است و محصور کردن مجدد باغات طرشت دارای دیوار تخریب شده، منوط به سند مالکیت است.

به گفته شهردار منطقه ۲؛ براساس بخشنامه مذکور اجازه احداث حصار با ارتفاع ۸۰ سانتیمتر به صورت آجر یا سنگ و ۱/۵متر روی آن به صورت نرده صادر می شود.

صالحی گفت: مالکین متقاضی برای محصور نمودن مجدد می توانند با ارائه مستندات مالکیت شامل سند و نقشه جانمایی تهیه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری، درخواست خود را ثبت کنند و این مستندات در کمیته ای که معاون شهرسازی و معماری، رئیس طرح تفصیلی، شهردار ناحیه مربوطه حضور دارند بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز صادر می شود.

شهردار منطقه۲ به شرایط تعیین شده درشیوه جداسازی محدوده مالکیت باغات دارای سند مالکیت از یکدیگر اشاره کرد و گفت:مجوز جداسازی با تأکید بر رعایت مفاد دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری و همچنین تأکید بر عدم تفکیک باغات صرفاً به صورت فنس کشی بدون پی ممتد است بدین صورت که پایه بتن به فواصل مشخص حداقل ۲ متر و حداکثر با حجم ۳۰۳۰۳۰ سانتیمتر مکعب در عمق خاک تعبیه و فنس بر روی آن مستقر شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.