×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

درایت پولاد مردان ذوب آهن موجب دلگرمی هم میهنان در عرصه فولاد شد

غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در پیامی به مناسبت سالگرد عقد قرارداد تاسیس کارخانه و راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان گفت: مهندسان ایرانی با درایت، هوش بالا و حمایت معنوی مدیرعامل، هیات مدیره ذوب آهن اصفهان موجب خوشحالی و دلگرمی هم میهنان عزیزمان، امیدواری مقامات کشوری و اقتدار ایران سر بلند را در عرصه های جهانی شدند تا همگان بدانند می توان با اتکا به دانش داخلی سنگر تولید را در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه حفظ کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

برادر ارجمند جناب آقای مهندس منصور یزدی زاده
مدیرعامل محترم شرکت ذوب آهن اصفهان

سلام علیکم؛
“روزی آرزوی هر ایرانی داشتن یک کارخانه به عظمت ذوب آهن بود و امروز به نیابت از آن روزگارایرانیان به وجود ذوب آهن افتخار می کنند.”

بی‌گمان در عرصه‌‌ی جنگ اقتصادی کسب موفقیت‌های بی‌بدیل کارکنان و کارگران ذوب آهن اصفهان طی چندین سال گذشته در بخش‌های مختلف نشانه‌ای آشکار و مصداقی بارز از توسعه ، پیشرفت و تلاش صادقانه فرزندان برومند این سرزمین است. ذوب آهن اصفهان امروز افتخار ایرانیان به شمار می آید و بنده به عنوان نماینده خانواده بزرگ صدر تامین وظیفه خود می دانم سالگرد احداث کارخانه ذوب آهن اصفهان را به همه همکارانم در شرکت ذوب آهن و همچنین تمامی فعالان عرصه فولاد و صنعتگران پرتلاش تبریک گفته و از خداوند متعال توفیق روز افزون و موفقیت در سایه عنایت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب را مسئلت نمایم.
چندی پیش نیز بر روی خروجی رسانه های ملی، خبر تعمیرات اساسی و راه اندازی کوره بلند شماره یک “ذوب آهن اصفهان” درج شد که نشان از توانمندی جوانان عزیز ایران اسلامی دارد. پنج سال کوشش شبانه روزی مهندسان ایرانی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید نامگذاری گردید به ثمر نشست و منجر به اقدامی شد که پیشتر کشور های صاحب نام از ارائه خدمات و تکنولوژی به صنعت ایران خودداری می کردند. مهندسان ایرانی با درایت، هوش بالا و حمایت معنوی مدیرعامل، هیات مدیره ذوب آهن اصفهان موجب خوشحالی و دلگرمی هم میهنان عزیزمان، امیدواری مقامات کشوری و اقتدار ایران سر بلند در عرصه های جهانی گردیدند تا همگان بدانند می توان با اتکا به دانش داخلی سنگر تولید را در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه حفظ کرد.
اینجانب سرتعظیم در برابر مهندسان و کارگران آن مجموعه معظم و زحمتکش فرود می آورم و امید دارم با برنامه ریزی مناسب و بهره برداری کامل از ظرفیت این کوره و تامین مواد اولیه مورد نیاز آن با حمایت نهادهای مربوطه، شاهد افزایش تولید و صادرات فولاد کشور بیش از پیش باشیم. همچنین به عنوان سرباز صنعت ایران، صادرات اولین محموله ریل تولیدی را به کشور افغانستان که گام مهمی در توسعه صادرات این محصول پس از ثبیت کیفیت در بازار داخلی است را تبریک می گویم و به نمایندگی از مجموعه صدرتامین خطاب به فعالان این حوزه می گویم بنده و همکارانم از هیچ اقدامی در راستای شکوفایی، نوآوری و صادرات دریغ نخواهیم کرد. در پایان از خداوند یکتا برای شما عزیزان که در سنگر صنعت مشغول به خدمت هستید آرزوی توفیق روز افزون و سلامتی دارم. همچنین برای شرکت بزرگ “ذوب آهن اصفهان” که به عنوان پدر صنعت فولاد ایران بشمار می آید در بازارهای داخلی و بین المللی موفقیت و پیشرفت خواستارم.

                                         غلام رضا سلیمانی
                                مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین

منصور يزدي زاده، مديرعامل شرکت:

ایران با ذوب آهن اصفهان به جمع تولید کنندگان آهن و فولاد پیوست

«عصر آهن و فولاد در ايران آغاز شد» تيتر روزنامه اطلاعات بعد از قرارداد تاسيس ذوب آهن در ۲۳ دي ماه ۱۳۴۴، به خوبي نشانگر اهميت اين روز در تاريخ صنعت کشور است.

تاسيس ذوب آهن اصفهان از منظر بسياري از کارشناسان و صاحبنظران اقتصاد و صنعت کشور، نقطه عطفي در حرکت ايران به سمت صنعتي شدن است چرا که اين مجتمع عظيم صنعتي نه تنها روياي ايرانيان براي دست‌يابي به صنعت فولاد را محقق ساخت، بلکه زمينه ساز شکل گيري ساير واحدهاي فولادي شد و در تولد و رشد ديگر صنايع نيز موثر بود. تربيت ۱۰۰ هزار مدير، مهندس و کارگر ماهر در اين دوران، چالش کمبود نيروي انساني ماهر در دهه ۴۰ و ۵۰ را پوشش داد تا صنايع پس از ذوب آهن به لحاظ منابع انساني با مشکل عمده‌اي مواجه نباشند. تاثير ذوب‌آهن در راه اندازي معادن و توسعه زيرساخت هاي صنعت فولاد کم اهميت از تربيت نيروي انساني نبود و عملاً امکان شکل گيري واحدهاي فولادي جديد را فراهم آورد، کارخانه هايي که در تاسيس، توسعه و حتي مديريت امروز آن‌ها شاهد حضور پر رنگ ذوب آهني‌ها هستيم.

ذوب آهن اصفهان هم اکنون با شرکت هاي زير مجموعه ميزبان حدود ۱۷ هزار نفر پرسنل است و معيشت کارگران معادن زغال سنگ ايران نيز از اين کارخانه عظيم تأمين مي شود. کارخانه‌اي که همچون مادري بخشنده هر آنچه در توان داشت براي طراحي، ساخت و توسعه صنايع مختلف مانند مجتمع فولاد مبارکه، خوزستان، خراسان، قروه، يزد و… در سراسر اين مرز پر گهر به کار گرفت تا همه در کنار همديگر طعم شيرين رشد و بالندگي را بچشند و معيشت ايران و ايراني را رونق بخشند.

ذوب آهن اصفهان که تلاشگران آن در پيروزي انقلاب اسلامي دوشادوش مردم عليه رژيم ستم شاهي فعاليت نمودند، در سالهاي دفاع مقدس نيز با اعزام نيرو به جبهه، پشتيباني از جنگ با ساخت قطعات و تجهيزات و همچنين تقديم ۲۸۷ شهيد، حضور جانانه اي در اين پيکار حق عليه باطل داشت و تا هميشه نماد ايثارگري در خانواده صنعت کشور شد.

در کنار اين دستاوردها ، ذوب آهن اصفهان در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي، خدمات بسياري را همچون احداث بزرگراه ذوب آهن، تاسيس فولادشهر، ايجاد ۱۶ هزار و پانصد هکتار فضاي سبز دست کاشت، ساخت ورزشگاه بزرگ فولادشهر، بيمارستان شهيد مطهري و… را به جامعه ارائه نموده است لذا به جرأت مي توان گفت هيچ صنعتي مانند ذوب آهن اصفهان در اجتماع ريشه دار نيست.

ذوب آهن اصفهان در تاريخ سراسر افتخار خود، علاوه بر نقشي که در شکل گيري فرهنگ صنعتي کشور و راه اندازي ساير صنايع داشته، دستاوردهاي چشمگيري حاصل کرده است که از جمله مهمترين آن ها مي‌توان به توليد ريل اشاره کرد. در اين راستا توليد شمش ريل و انواع ريل مورد نياز کشور مطابق استانداردهاي جهاني با گريد ۶۰E1 که تنها شش کشور دنيا قادر به توليد آن هستند صورت گرفت که نقش مهمي در توسعه زيرساخت حمل و نقل کشور دارد. توليد محصولات جديد نظير آرک معدن، ورق سازه هاي فولادي، تيرآهن بال پهن، ريل مترو، ريل زبانه سوزن و …. کسب عنوان صادر کننده ممتاز، نمونه ملي و استاني طي هشت سال و واحد نمونه استاندارد طي سال‌هاي متمادي،دريافت لوح حمايت از حقوق مصرف کنندگان طي سال‌هاي مختلف، کسب گواهينامه صادرات محصولات به اروپا، کسب استاندارد ملي توليد ريل و … بخشي از ديگر دستاوردهاي اين شرکت محسوب مي‌شود.

در پايان از همه تلاشگراني که طي گذشت بيش از نيم قرن از عمر اين صنعت نقش آفرين بودند چه آن های که اکنون در بين ما نيستند (روح‌شان قرين رحمت پروردگار)، چه آن های که در جاي جاي ايران زمين منشأ توليد و توسعه ساير صنايع هستند و تلاشگراني که امروز در اين صنعت عظيم براي رونق توليد و شکوفايي بيش از پيش آن تلاش مي کنند تشکر و قدرداني مي‌نمايم. اميد است که با هم افزايي و همدلي و بهره‌گيري از دانش و تکنولوژي روز بتوانيم ميراث دار خوبي براي آيندگان باشيم و صنعت کشور را بر ريل توليد و توسعه قرار دهيم.

                                        منصور یزدی زاده

                                       مدیر عامل ذوب آهن اصفهان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.