×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : شرکت مبین انرژی خلیج فارس برای دومین بار، با دریافت تندیس صنعت سبز کشور از سوی بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز و به انتخاب سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به عنوان واحد صنعتی سبز معرفی شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس، این شرکت به دلیل توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، با اجرای مدیریت پساب، مدیریت هوا و مدیریت پسماند، کنترل و پایش های مداوم، تعریف پروژه های بهبود، حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۳۹۹ موفق به دریافت عنوان واحد صنعت سبز و تندیس صنعت سبز کشور شد.
مبین انرژی اقدامات تاثیرگذاری در حفظ محیط زیست داشته که می‌توان به مواردی از جمله بهبود سیستم های پالایش و کنترل آلاینده‌ها، مدیریت بازیافت مواد زائد، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه حامل های انرژی و افزایش بهره وری در مصرف انرژی اشاره کرد.
اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO14001، اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت OHSAS18000، استقرار سیستم پایش لحظه ای ( Online Monitoring )، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحد از دیگر اقدامات مبین انرژی برای حفظ محیط زیست است.
از دیگر برنامه‌های انجام شده در واحد محیط زیست می‌توان به مواردی همچون سازگاری با فرایند تولید پاک، فعالیتهای آموزشی به منظور ارتقاي دانش زیست محیطی کارکنان، رعایت کلیه استانداردهای زیست محیطی در بخش هوا، صدا، آب، خاک، پسماند و غیره اشاره کرد.
به‌کارگیری فناوریهای نوین در کاهش و حذف آلاینده‌های خروجی از واحدهای صنعتی و خدماتی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف آب در صنایع و تجهیزات و استفاده از فناوری های نوین  و باز چرخانی آب در فرایند تولید از دیگر اقدامات این شرکت در راستای حفظ محیط زیست است.
گفتنی است، پیش از این مبین انرژی در سال ۹۱ نیز موفق به دریافت تندیس صنعت سبز از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور شده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.