×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از صدور ۴ هزار و ۱۰۵ مورد پروانه ساختمانی در هفت ماه نخست سال جاری و کاهش ۱۹ درصدی متراژ ساخت و ساز نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ خبر داد.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران حامد سلیمی ضمن بیان این مطلب با تشریح آمار صدور پروانه در هفت ماه نخست امسال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه سال جاری، ۴ هزار و ۱۰۵ مورد پروانه ساختمانی صادرشده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۵ هزار و۴۳۰ مورد بوده است.
وی افزود: از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در هفت ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع صادر گردیده است؛ این در حالی است که سال گذشته مجوز ساخت حدود ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمربع صادرشده بود که شاهد کاهش حدود ۱۹ درصدی ساخت ‌وساز از لحاظ متراژ نیز هستیم.
سلیمی گفت: از تعداد پروانه‌های صادره در ۷ ماه نخست امسال، ۳ هزار و ۷۹۹ مورد در پهنه R (مسکونی) ۲۲۸ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری و مسکونی) و ۷۸ مورد در پهنه S (کار و فعالیت) قرار دارند.
وی افزود: از مجموع پروانه‌های صادر شده در سال گذشته نیز ۵ هزار و ۳۹ مورد در پهنه مسکونی، ۳۰۶ مورد در پهنه مختلط و ۸۵ مورد در پهنه کار و فعالیت جای گرفته‌اند.
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با اشاره به فراوانی صدور پروانه در ۲۲ منطقه گفت: در هفت ماه نخست سال ۹۹ بیشترین فراوانی صدور پروانه در منطقه ۱۵ با ۵۳۱ مورد، منطقه ۴ با ۳۴۸ مورد و منطقه ۱۴ با ۳۰۷ مورد رقم خورد؛کم‌ترین میزان صدور پروانه هم به ترتیب در منطقه ۹ با ۶۷ مورد، منطقه ۶ با ۱۱۱ مورد و منطقه ۱۲ با ۱۱۴مورد اتفاق افتاد.
سلیمی بیان کرد: در هفت ماه اول سال ۹۸ نیز بیشترین تعداد پروانه با ۴۸۳ مورد در منطقه ۴، ۴۶۲ مورد در منطقه ۱۵ و ۳۹۵ مورد در منطقه ۱۴ صادرشده بود، همچنین منطقه ۶ با ۸۹ مورد، منطقه ۱۹ با ۱۲۶مورد و منطقه ۱۲ با ۱۳۵ مورد کم‌ترین میزان صدور پروانه در هفت ماه نخست سال گذشته را ثبت کردند.
مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در خصوص فراوانی متراژ ساخت‌وساز در مناطق ۲۲گانه نیز گفت: در ۷ ماه نخست سال مناطق۵ ، ۴ و ۲ مجوز بیشترین متراژ ساخت‌وساز را داشته و مناطق ۹، ۱۹ و ۱۰ مجوز کمترین متراژ ساخت‌وساز را گرفته‌اند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مناطق ۵ ، ۴ و ۱ بیشترین و مناطق ۱۹ ، ۹ و ۶ کمترین مجوز ساخت‌وساز را دریافت کرده‌اند.
سلیمی تأکید کرد: آمار ارائه ‌شده با توجه به تنوع و تعداد املاک واقع در محدوده جغرافیایی مناطق ۲۲ گانه بوده و ملاک برتری و ارزشیابی مناطق ۲۲ گانه در صدور پروانه نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.