×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024

اقتصاد زمانه : رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: با افتتاح اتاق بازرگانی برزیل و ایران در برزیل ، علاوه بر بهبود و متعادل شدن تراز تجاری ، میزان صادرات ایران به این کشور از ۱۰۰ میلیون دلار در سال به یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، سید فخرالدین عامریان در این خصوص گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از نمایندگان مجلس و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نمایندگان برزیل و حدود ۲۰۰ نفر از تجار و بازرگانان ایرانی و برزیلی ۲۷ آبان ماه در شهر سائوپائولو افتتاح شد.
به گفته رییس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، همزمان با افتتاح نمایندگی در برزیل، اولین تفاهمنامه همکاری فیمابین این اتاق و انجمن صادرکنندگان صنایع گوشت برزیل نیز به امضا طرفین رسید.
وی گفت: همچنین با رایزنی های انجام شده با نمایندگان مجلس برزیل و حمایت سفارت کشورمان با رفع موانع صادراتی و کاهش قابل توجه تعرفه گمرکی، تجار ایرانی می توانند کالاهایی همچون پسته، خشکبار، خرما، کشمش و همچنین محصولات پتروشیمی مانند اوره و آمونیاک را به این کشور صادر کنند.
عامریان افزود: همچنین تسهیلات بیشتری برای تجار، بازرگانان، تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی به کشور برزیل فراهم می شود تا هدفگذاری صادراتی کشورمان به برزیل به رقم یک میلیارد دلار در سال تحقق یابد.
قربانی معاون وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز ضمن استقبال از سرمایه گذاری تجار برزیلی در ایران قول مساعد داد تا تجار و بازرگانان ایرانی جهت تامین نهاده ها و محصولات مورد نیاز کشور برزیل در کشت فراسرزمینی حمایت کامل شوند.
لازم به یادآوری است که هیئت تجاری و اقتصادی ایران پس از افتتاح اتاق برزیل و ایران ، ضمن بازدید از اراضی کشاورزی و کشتارگاه های دام سنگین متعلق به ایرانیان در کشور برزیل در ایالت ماتو گروسو در جریان نحوه جزئیات صادرات محصولات کشاورزی مانند ذرت، سویا و گوشت منجمد گوساله از برزیل به کشورمان از محل کشت فراسرزمینی قرار گرفتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.