×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
جهاد در هلدینگ پتروپالایش اصفهان روز تعطیل نمی شناسد / بازدید ویژه مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از طرح KHT شرکت اکسیر ایرانیان

اقتصادزمانه : مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به طور ویژه ازطرح KHT شرکت اکسیر ایرانیان درنوروز ۱۴۰۳ بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل،هلدینگ پترو پالایش اصفهان،واحد KHT یا تصفیه هیدروژنی نفت سفید،در هلدینگ پترو پالایش اصفهان با هدف حذف ناخالصی‌های موجود در برش نفت سفید (که بیشتر گوگرد و نیتروژن است) و بالابردن کیفیت سوخت راه‌اندازی شده است. این پروژه علاوه بر کمک به تولید کامل سوخت دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو ۵،‌ توسعه محصولات زنجیره پائین‌دستی نفت سفید را نیز به دنبال دارد. این پروژه علاوه بر کمک به تولید کامل سوخت دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو ۵،‌ توسعه محصولات زنجیره پائین‌دستی نفت سفید را نیز به دنبال دارد.

به جهت اهمیت کار اجرای طرح KHT در پتروپالایش اصفهان ،مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان در بازدید نوروزی خود ازاین طرح به همراه معاونان و مدیران این شرکت به طور ویژه بازدید کرد چرا که جهاد در هلدینگ پتروپالایش اصفهان روز تعطیل و عید نمی‌شناسد.

در این بازدید دکتر محسن قدیری، مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش در نشستی با مدیر اجرای طرح KHT و مدیران شرکت اکسیر ایرانیان بر اجرای دقیق و سریع این طرح تاکید کرد و گفت:شرکت «اکسیر ایرانیان» به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ‌ بزرگ پتروپالایش اصفهان برای استفاده بهینه از محصولات پالایشگاه اصفهان و افزایش کیفی محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای بین‌المللی روز دنیا و تبدیل محصولات به نفت سفید باکیفیت و دیگر فرآورده‌های با ارزش تاسیس شد.

وی تاکید کرد:هدف عمده این شرکت اجرای پروژه‌های KHT (گوگردزدایی از نفت سفید)، واحد الکیلاسیون (LAB)، واحد اسیدسولفوریک (LABSA) است که ما از مدیر پروژه KHT انتظار داریم هر چه سریعتر این طرح را به اتمام برساند چرا که اهمیت این طرح در تکمیل پروژه های زنجیره ارزش و حفظ محیط زیست بسیار با اهمیت است.

دکتر محسن قدیری، ادامه داد:شرکت پتروپالایش اکسیر ایرانیان در افق ۱۴۰۵ پیش‌رو، پیشتاز خلق زنجیره ارزش فرآورده‌های پایه‌ نفت سفید در منطقه خاورمیانه و تولید الکل‌های چرب با کاربری مواد شوینده، مواد آرایشی، نساجی و چرم‌سازی، کشاورزی و رنگ شده را در دستور کار دارد و پروژه‌های این شرکت به‌منظور توسعه صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی اجرایی شده است.

وی تاکید کرد:واحد KHT یا تصفیه هیدروژنی نفت سفید، با هدف حذف ناخالصی‌های موجود در برش نفت سفید (که بیشتر گوگرد و نیتروژن است) و بالابردن کیفیت سوخت در پترو پالایش اصفهان راه‌اندازی شده است که این پروژه علاوه بر کمک به تولید کامل سوخت دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو ۵،‌ توسعه محصولات زنجیره پائین‌دستی نفت سفید را نیز به دنبال دارد. این پروژه علاوه بر کمک به تولید کامل سوخت دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو ۵،‌ توسعه محصولات زنجیره پائین‌دستی نفت سفید را نیز به دنبال دارد.

مدیر پروژه طرح KHT نیز گفت:خوراک ورودی با ظرفیت ۳۱ هزار بشکه در روز منجر به تولید روزانه ۱۶ هزار بشکه نفت سفید خواهد شد. در فرایند گوگردزدایی، ترکیبات گوگرددار موجود به کمک گاز هیدروژن و کاتالیست‌های مناسب جداسازی می‌شود و در نهایت گوگرد به صورت گوگرد جامد یا اسیدسولفوریک و سپس محصولات با ارزش افزوده بالا تولید می‌شود.

وی بیان داشت:جداسازی ترکیبات گوگرد از گاز هیدروژن نیز ازسوی واحد آمین انجام می‌شود و در نهایت گوگرد موجود در خوراک نفت سفید از ۳ هزار پی‌پی‌ام به کمتر از ۱ پی‌پی‌ام کاهش می‌یابد. با توجه به این که با راه‌اندازی کامل واحد امکان تولید کل محصول دیزل پالایشگاه با استاندارد یورو ۵ فراهم می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.