×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
برگزاری ششمین نشست یک عمر تجربه با حضور استاد سید منصور سید سجادی

اقتصادزمانه: در آستانه هفته پژوهش، ششمین نشست از سلسله نشست های تخصصی «یک عمر تجربه» با حضور چهره فاخر میراث فرهنگی کشور استاد سید منصور سید سجادی باستان‌شناس سرشناس ایرانی و سرپرست کاوش‌های شهر سوخته دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در مجموعه نیاوران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، از تیرماه سال جاری، مجموعه نیاوران با هدف استفاده از تجربیات خبرگان میراث فرهنگی کشور نشست هایی را تدارک دیده و از مفاخر، پیشکسوتان و چهره های ماندگار این حوزه دعوت می کند تا داشته هایشان را در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ دراختیار مخاطبان قرار دهند.

برهمین اساس ششمین نشست یک عمر تجربه با حضور دکتر سید منصور سید سجادی، نویسنده، پژوهشگر، ایران شناس و باستان شناس و چهره ماندگار دومین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی ایران برگزار می شود.

سید منصور سید سجادی در ۱۵ بهمن ۱۳۲۷در کرج متولد شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی‌اش را در کرج و در مدرسه دکتر مرادیان، دبیرستان‌های فارابی و دهخدا گذراند و دیپلمش را در سال ۱۳۴۷ در رشته ادبی گرفت.

پس‌ از آن در رشته باستان‌شناسی و هنر دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل گردید و در سال ۱۳۵۱ از آنجا فارغ‌التحصیل شد. او سپس‌ به خدمت سربازی رفت. مدتی بعد به استخدام مرکز باستان‌شناسی ایران درآمد و با بورس تحصیلی، روانه ایتالیا شد. او در آنجا موفق به دریافت مدرک دوتوره (معادل کارشناسی ارشد) در رشته خاورشناسی از دانشگاه شرق‌شناسی ناپل در سال ۱۳۵۷ و دکترای ایران‌شناسی از همان دانشگاه در سال ۱۳۶۸ شد.

او که در زمینه باستان‌شناسی فعالیت چشمگیری داشته، تاکنون عضویت و معاونت گروهای باستانی و کاوشگری بسیاری را عهده‌دار بوده و در این زمینه سخنرانی و طرح‌های زیادی را ارائه کرده است.

باستان‌شناسی جوامع ایران باستان، باستان‌شناسی شبه‌قاره هند، باستان‌شناسی آسیای مرکزی، قنات «کاریز»: تاریخچه، ساختمان و چگونگی گسترش آن در جهان، سفرنامه مارکوپولو معروف به ایل میلیونه، پارچه‌های شهر سوخته و فرهنگ پوششی آن و هشت گفتار باستان‌شناسی و تاریخ بلوچستان از جمله آثار این چهره ماندگار میراث فرهنگی است.

نشست یاد شده روز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) تشکیل می شود و شرکت عموم علاقه مندان در آن آزاد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.