×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024

اقتصاد زمانه : معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه۲ از حرکت کاروان فرهنگی و هنری و برپایی نوروزگاه سیار در محلات منطقه خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲،یوسف مزارعی در تشریح برنامه های استقبال از نوروز ۱۳۰۰ با اعلام این خبر اظهار داشت: در این طرح در ایام تعطیلات نوروز آداب و رسوم، بازی های بومی محلی، موسیقی، شعر و داستان های سنتی مرتبط با نوروز در قالب برنامه های مختلف اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سنت های اقوام ایرانی مرتبط با نوروز در زمان اجرای این طرح به  نمایش گذاشته می شود، افزود: پاسداری از آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ های بومی مرتبط با عید باستانی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است .
وی یادآور شد: درحاشیه اجرای برنامه های فرهنگی و شاد،آموزش ها و توصیه هایی در خصوص رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کوئید ۱۹ ارائه می شود.
مزارعی افزود: حرکت کاروان فرهنگی و هنری نوروزی ،همراه با کاروان حاجی فیروزها، که ریشه در سنت نوروزی ایران دارد در محلات منطقه اجرا می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ اضافه کرد: هدف نخست اجرای این طرح آشنایی شهروندان به خصوص نسل جوان با آیین های سنتی مختص عید نوروز است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.