×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
افتتاح نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» در کاخ نیاوران

اقتصادزمانه: نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» با حضور استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در محل کاخ نیاوران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این نمایشگاه میراث و آثار هنری از ۳۵ کشور از سرتاسر قاره ها، فرهنگ ها و سنت ها و با هدف گرامیداشت روز ملل متحد در سال ۲۰۲۳ در ایران به نمایش گذاشته شده است.

استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در آیین افتتاح نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» در جمع نمایندگان و اعضای سفارت خانه های کشورهای مختلف اظهار داشت: به همه شما که امروز در نمایشگاه ما با موضوع انسانیت، همبستگی و یک سیاره حضور پیدا کردید خوشامد می گویم. این نمایشگاه بخشی از مجموعه فعالیت های ما برای بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد امضای منشور سازمان ملل متحد است.

او گفت: به باور من این نمایشگاه از دو جهت حایز اهمیت است؛ اول به خاطر نام و مضمون آن که یادآور اصول اصلی سازمان ملل متحد و بر اساس منشور آن است، منشوری که یک سند منحصر به فرد در تاریخ تلقی می شود. این منشور به ما یادآوری می کند که با وجود تفاوت هایمان همه ما به یک خانواده تعلق داریم، خانواده انسانیت که پایه حقوق بشر را تشکیل می دهد. منشور سازمان ملل بر نیاز همه ما به زندگی در همبستگی با یکدیگر تاکید می کند تا هیچ فرد و هیچ کشوری فراموش نشود، در پایان این منشور ما را دعوت می کند به حفاظت از این سیاره ارزشمند… سیاره ای که آن را خانه می نامیم.

او ادامه داد: دوم نکته منحصر به فرد در مورد این نمایشگاه این است که نمایش دهنده آثاری است که از طرف سی و پنج کشور مختلف و غالبا توسط نمایندگی های دیپلماتیک مقیم در ایران به دست ما رسیده است؛ ما از شما خواستیم تا آثار هنری را از مجموعه خود انتخاب کنید تا از یک سو نشانگر میراث ملی شما و از سویی دیگر نشانگر جوهره این نمایشگاه باشند.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران توضیح داد: علاوه بر آثاری که از کشورهای مختلف به دست ما رسیده است، در این نمایشگاه شاهد آثاری از کشور میزبان و نمونه های منتخبی از آثار اهدایی کشورهای عضو سازمان ملل متحد به مقر این سازمان در نیویورک هستیم.

او افزود: امروز و از طریق این نمایشگاه می خواهیم پنجره ای را به روی داستان هایی از اقصی نقاط جهان برای مردم ایران بگشاییم؛ این امر به خصوص از این جهت مهم است که سازمان ملل تنها مجمعی از کشورها نیست، بلکه محلی برای تلاقی مردمان است.

او اظهار داشت: امروز که در اینجا گرد هم آمدهایم، می دانم که شرایط در غزه و منطقه کماکان متزلزل است؛ اما به ویژه در این روزهای پراز چالش باور دارم که آنچه که آثار بسیار متنوع این نمایشگاه را به هم متصل می کند بسیار مهم است، از این منظر که صرف نظر از چالش های اطرافمان نمی توانیم فراموش کنیم که هر کدام جزیی از یک کل بزرگتر هستیم.

استفان پریزنر ادامه داد: با این تفکر اجازه دهید از همه شما برای کمک های مداومتان به فعالیت های سازمان ملل متحد چه در جمهوری اسلامی ایران و چه در جهان تشکر کنم.

او تصریح کرد: در پایان از سفارتخانه ها، هیات های دیپلماتیکی که در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشتند و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران که تا ۲۶ آذرماه میزبان ما خواهند بود صمیمانه متشکرم. همچنین از وزارتخانه های محترم امور خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برگزاری این رویداد را ممکن ساختند سپاسگزارم.

او گفت: همچنین از همکارانم در تیم کشوری سازمان ملل متحد برای حمایتهای سخاوتمندانه شان و از مرکز اطلاع رسانی سازمان UNIC ملل برای مدیریت برگزاری کمپین روز ملل متحد امسال تشکر می شود و این نمایشگاه هنری نیز بخشی از آن کمپین است.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران خاطر نشان کرد: مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متحد در ماه مه ۱۹۵۰ در تهران و به درخواست ایران تاسیس شد که در واقع یکی از اولین مرکزها در نوع خودش است. از آن زمان مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل متعهد به افزایش آگاهی عموم درباره فعالیت های سازمان ملل در ایران بوده است.

گفتنی است نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» از سوی سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران و با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شده است.

استرالیا، اتریش، دولت چندملیتی بولیوی، بروئنی دارالسلام، بلغارستان، شیلی، چین، ساحل عاج (کت دیووار)، کرواسی، فنلاند، مجارستان، هند، جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، مالزی، مکزیک، نروژ، پاکستان، فیلیپین، جمهوری کره، رومانی، فدراسیون روسیه، اسلواکی، اسپانیا، سریلانکا، سوئیس، اوکراین، ونزوئلا، یمن، زیمبابوه و سریر مقدس (واتیکان) کشورهایی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه «انسانیت، همبستگی، یک سیاره» می توانند ۱۷ تا ۲۶ آذر ۱۴۰۲ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.