×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 20 June , 2024

اقتصاد زمانه : سرپرست مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران با اشاره به جلسات ارزیابی عملکرد ۱۱ ماهه بانک در سال جاری که از اول تا پنجم اسفندماه با حضور مدیران و معاونان شعب استان‌ها، مناطق، مدیرعامل، مدیران امور و روسای ادارات ستادی مرتبط برگزار شد، گفت: مدیریت شعب استان‌های قزوین، خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و اصفهان در شاخص‌های بررسی شده، طی ۱۱ ماه گذشته عملکرد قابل قبولی داشتند و در صدر استان‌های کشور، قرار گرفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، داود قزلباش سرپرست مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران با بیان اینکه در این جلسات عملکرد هر استان به صورت خاص در ۱۰ شاخص مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: بررسی شعب و باجه های موفق و ناموفق در تحقق هدف جذب منابع، استقلال و ساماندهی باجه های ضعیف در جذب منابع، مدیریت منابع، مصارف،کنترل و پیگیری مطالبات با توجه به اهمیت استان، درصد تحقق تعهدات و ضمانت‌نامه های صادره و سهم استان در مقایسه با کل کشور، خدمات ارزی در شاخص های عملکرد ارزی و تعهدات رفع نشده، بخشی از این شاخص‌ها بوده اند.
سرپرست مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی با اشاره به اینکه در ادامه جلسات پنج شاخص دیگر نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: مدیریت درآمدهای غیر مشاع و توجه به شاخص‌های مهم محقق کننده درآمد غیر مشاع استان، چک و مدیریت نقدینگی و مقایسه چک‌های واگذاری، عهده و تفاوت آنها، بانکداری الکترونیک، مقایسه و بررسی نسبت کارت‌های مروارید و مروارید پلاس صادره به کارت‌های اعتباری صادره و افزایش سهم بازار در استان و بررسی نقاط قوت و ضعف استان در جذب منابع و سهم استان ها از منابع کل کشور از دیگر شاخص‌های بررسی شده در این جلسات بود.
قزلباش با تاکید بر اینکه جناب مدیرعامل در این جلسات، با توجه به نقاط ضعف هر استان در شاخص‌های مختلف، پیشنهادهای خود را برای رفع آن مشکل ارائه داد، گفت: مدیریت منابع، مصارف، ایجاد تعادل و نسبت منطقی بین منابع و مصارف هر استان، توجه ویژه به مطالبات سررسید گذشته، تعهدات رفع نشده ارزی و تلاش برای اخذ مجوز پلیس پیشگیری برای باجه ها برخی از این پیشنهادها بود.
سرپرست مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی با اشاره به عملکرد مناسب ۸ استان در پایان جلسات ارزیابی گفت: مدیریت شعب استان‌های قزوین، خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و اصفهان در شاخص‌های بررسی شده، طی ۱۱ ماه گذشته عملکرد قابل قبولی داشتند و در صدر استان‌های کشور قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه نظرات اعلام شده مدیران ارشد بانک و مدیران شعب استان‌ها نشان می‌دهد که برگزاری این جلسات با حضور مدیران و معاونان شعب استان‌ها نتایج بهتری را در پی دارد، افزود: در جلسات حضوری و خاص الویت‌ها به شکل بهتری برای مدیران شعب استان‌ها تبیین و نقاط قوت و ضعف هر استان به صورت خاص بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.
قزلباش با تاکید بر اینکه دعوت از معاونان استان‌ها و مناطق در همسویی تیم مدیریت شعب استان و مناطق با سیاست های بانک بسیار موثر است، ادامه داد: همچنین تقدیر حضوری از استان‌های برتر موجب تقویت انگیزه همکاران بخش اجرایی می‌شود.
سرپرست مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی با اشاره به اینکه آشنایی بیشتر مدیران ارشد بانک و ستادی با ظرفیت مشکلات و موانع خاص هر استان و منطقه یکی دیگر از دستاوردهای تغییر جلسات ارزیابی ۱۱ ماهه از شیوه غیر حضوری به شیوه حضوری بوده است، تصریح کرد: تبیین اهداف بلند مدت بانک در سال آتی و آشنایی با چشم انداز شاخص‌های ارزیابی، تحلیل نقاط قوت و ضعف استان‌ها و مناطق و راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت و شناسایی ظرفیت و توانمندی تیم مدیریتی استان، در چارچوب سیاست‌های بانک در سال آتی بخش دیگری از دستاوردهای این جلسات به شیوه حضوری بوده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای این روند در سال‌های آتی باعث همدلی و همسویی بیشتر در شناسایی و رفع چالشهای بانک با کمک بخش اجرا و ستاد شود.
د.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.