×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024

اقتصاد زمانه : محمدرضا لواسانی در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان کشور به ویژه جزیره کیش، اتکاء بر دانش و تخصص دانشجویان ایران اسلامی را گام موثری در مقابله با تحریم ها و دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های مختلف برشمرد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در پیام محمدرضا لواسانی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری آمده است:

از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول جریان علم و تحقیق؛ دوم جریان آرمان گرایی ها و آرمان خواهی ها و هدف‌ گذاری های سیاسی و اجتماعی؛ در زمینه مسائل علمی باید دنبال قله بود؛ که این توجه شما به درس خواندن و خوب درس خواندن باید نتیجه بدهد.

( مقام معظم رهبری مدظله العالی)

۱۶ آذر سالروز به خاک و خون کشیده شدن سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ ‌نیا به دست دژخیمان پهلوی است که در اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا به پا خواسته بودند و این روز، روز دانشجو نام گرفت و سندی بر استکبار ستیزی و حق محوری دانشجویان ایرانی شد.

امروز در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به دانشگاه و دانشجویان آگاه و مومن خود می‌بالد دانشگاهیانی که شهدایی چون شهریاری، علی محمدی، احمدی روشن ،تهرانی ‌مقدم و دیگر شهدای جهاد علمی را تقدیم به آستان الهی نموده اند. بی گمان از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تا به امروز، فریاد استکبارستیزی و استبداد ستیزی در فضای دانشگاه طنین انداز است و دانشجویان همچنان طلایه داران آزادی خواهی و عدالت‌ طلبی و مبارزه با ظلم‌ هستند.

آنها این حرکت را نه تنها در کنش گری سیاسی و اجتماعی خود بلکه در فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به انحاء مختلف نشان داده و آبادانی آزادی و استقلال ایران اسلامی را سرلوحه فعالیت و مقصد خود قرار داده اند. امروز که استکبار جهانی در قامت جنگ رسانه‌ای، اقتصادی و ترور دانشمندان هسته‌ای این سرزمین، در صدد ایجاد چالش و اختلال است؛ پیشگامی در عرصه تلاش مجاهدانه و حرکت برای تحقق چشم انداز های علمی و اقتصادی، کسب توانایی بیشتر و افقش گشایی های تازه می تواند موجب رونق و نشاط بیشتر شود.

علم اندوزی، مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه‌ها، تقویت سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی کشور است، نشاط شادابی و امید در فضای دانشجویی کشور به ویژه در جزیره زیبای کیش به عنوان قطب گردشگری و بهشت کارآفرینان کشور به یمن انگیزه و اراده دانشجویان به دست می‌آید و این دو، شرط پویایی و تحرک دانشگاه برای یافتن راه‌حل بدیعی برای پرسش ها و مسائل روز جامعه است.

مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دانشگاه‌ها باید بتوانند یک جنبش نرم ‌افزاری همه ‌جانبه و عمیق در اختیار ملت بگذارند تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهاد ها و با قالب ها و نوآوری های علمی خود بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد وعادلانه مبتنی بر تفکرات و ارزش‌های اسلامی را بالا ببرند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.