×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024

شهردار تهران یکی از تبعات خروج از عرصه برنامه ریزی را تبدیل شدن شهرداری به شهرداری رانتی دانست و گفت: تهران ۱۴۰۰ فرصتی برای برنامه ریزی آینده و تغییر برنامه ریزی تهران است.

به گزارش اقتصاد زمانه، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم رویداد تهران ۱۴۰۰ با تبریک روز پرستار و میلاد مبارک حضرت زینب گفت: از کادر درمانی که این روزها فشار بسیاری تحمل می کنند، بسیار سپاسگزارم. هفته های سختی پشت سر گذاشته شده که اوج این بیماری در کلانشهر تهران قابل مشاهده بود. تقریباً بیش از ۹۰ روز آمار روزانه مرگ ۱۵۰ نفر را پشت سر گذاشته می‌شد که کمتر از ۵۰ درصد مربوط به تهران بود. البته خوشبختانه در یک هفته اخیر آمار کرونایی به شدت کاهش یافته و این موضوع قدردانی از کسانی دارد که در این مسیر تلاش کردند.

او در ادامه گفت: شرایط سختی در اداره کلان شهر پشت سر گذاشته می‌شود و سعی بر این است که با همه مشکلات شهر را آرام نگه داریم و نگذاریم در دل مردم آب تکان بخورد. شرایط شهرداری با دولت متفاوت است. دولت ابزارهایی برای جبران کسری دارد و شهرداری ندارد. تمامی منابع درآمدی شهرداری در بحران کرونا دچار اختلال شده است. چند صد مراکز ورزشی تعطیل و همین ماه با وجود برنامه‌های متعدد، مراکز تعطیل شده‌اند. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بیش از ۵۰ درصد صندلی سینماها را دارد که تقریباً تعطیل شده است. کرونا برای شهرداری یعنی کاهش درآمد.

شهردار تهران با بیان اینکه تمامی نیروهای شهرداری مشغول به کار هستند، افزود: با امید به آینده، توکل به خدا و تلاش بیشتر این شرایط، پشت سر گذاشته خواهد شد. نباید کاری کرد که مردم شریف ایران سختی بیشتری تحمل کنند. باید تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا این بار هرچند سنگین از دوش شهروندان برداشته شود و به مدیرانی سپرده شود که با عشق، سلامت و علاقه به دور از حاشیه تلاش می‌کنند تا این ماموریت را به سرانجام برسانند.

او با اشاره به رویداد تهران ۱۴۰۰ گفت: ما فرصت استثنایی داریم و هر صد سال یک بار این فرصت وجود دارد. آخرین روزهای قرن حاضر گذرانده می شود. ما این افتخار را داریم که آخرین مدیران شهر تهران در قرن حاضر و اولین مدیران قرن آینده خواهیم بود و این صد سال یک بار را به فرصت و انگیزه بیشتر تبدیل کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.