×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 13 April , 2024

فرا رسیدن ۲۶ آذر روز حمل ونقل بهانه ای است برای قدردانی و یادآور اخلاص، توانمندی فعالان عرصه حمل ونقل و فرصت مناسبی برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است در این روز از خدمات تلاشگران عرصه حمل و نقل بخصوص راهبران و سایر دست اندرکاران بخش حمل ونقل ریلی در شبکه متروی تهران وحومه قدردانی می کنم.

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه فرنوش نوبخت گفت: این روزها همه گیری ویروس کرونا چالش بزرگی را برای حمل و نقل عمومی جهان ایجاد کرد که موجب کاهش بیش از حد عرضه و تقاضا شده و بیش از هر چیز چهره حمل‌ونقل عمومی را تغییر داده است.

مترو قابلیت جابه‌جایی مسافران زیادی را دارد یکی ديگر از مهم‌ترین مزاياي مترو، جدا بودن آن از سایر مسیرهای شهری است به این ترتیب ترافیک مسافران مترو با ترافیک شهری گره نمی‌خورد و در حقیقت مترو باری را از دوش خیابان‌های شهر بر می‌دارد و در زیر زمین حرکت می کند. به دلیل حجم بالای مسافری که با مترو جابه‌جا می‌شود، مترو پایه سیستم حمل‌ونقل شهری در شهرهای بزرگ قرار گرفته ونقش ستون فقرات را برای سایر سیستم‌های حمل‌ونقلی مانند اتوبوس و تاکسی ایفا می کند. اما با شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی بر فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید دارند اما نباید فراموش کنیم که فلسفه حمل‌ونقل عمومی اساسا نقطه مقابل آن است. با این‌حال ما در متروی تهران وحومه برای تحقق چنین هدفی با استفاده از تمامی ظرفیت و خدمات رسانی بی وقفه تلاش می کنیم اما به دلیل تحریم ها و نبود منابع مالی زیرساخت‌های کافی برای اجرایی‌شدن صد درصدی چنین تصمیمی بیش از این عملا وجود ندارد.
در نه ماه گذشته همکارانم در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچون بخش های بهداشتی و درمانی در خط مقدم خدمات رسانی به شهروندان در شهر زیر زمینی تلاش کرد اگرچه با کاهش چشمگیر مسافری که داشت اما.برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، قطارهای متروی تهران و حومه را از همان ابتدا حداقل روزانه سه بار، در سیستم مکانیزه “مترو واش” نظافت و ضدعفونی می شوند، پايانه ها، تمامی ایستگاه ها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی ها، پله های ثابت، صندلی ها و تمامی گیت ها و دستگاه های شارژ بلیت مسافری روزانه در چند نوبت، نظافت و ضدعفونی می شوند، امکان خرید بلیت های تک سفره و شارژ کارت بلیت الکترونیک مترو واتوبوس به صورت بر خط از طریق سامانه یا “اپلیکیشن تهران من” نیز فراهم شد همچنين سرفاصله حرکت قطارها در خط دو از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه درخطوط ۱و ۴ سه و نیم دقیقه و در خط ۳ از هفت دقیقه به شش دقیقه کاهش یافته است. تلاش مي كنيم تا بهترين خدمات رساني را ارائه دهيم چرا كه این روزها بسیاری از شهروندان سفر درون شهری خود را با هر وسیله‌ای که آغاز کنند، بالاخره در یک مرحله از مترو استفاده می‌کنند. شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با خدمات رسانی بی وقفه در ایام کرونا، تلاش دارد تا گام های موثر و بزرگی درجهت رفع این بحران بردارد.
در این روزهای سخت از یک سو درگیر مطالبات معوقه خود از دولت هستیم و از سوی دیگر باید بار اضافه ای را برای محقق کردن پروتکل های بهداشتی بر دوش می کشیم اگرچه با همراهی و همدلی همکارانم در تمامی بخش های شرکت بهره برداری مترو با حداکثر ظرفیت ناوگان توانسته ایم خدمات رسانی مناسبی را ارائه دهیم اما امیدواریم که با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های نهفته در بخش حمل ونقل با همدلی و همیاری دولت بیش از گذشته کارنامه درخشان و خدمات ارزنده‌ای را برای هموطنان عزیزمان ارائه نماییم.
اميداست مقامات لشكري و كشوري نيز به عنوان “خادمين مردم” در طي سال با انتخاب مترو براي تردد در سفرهاي شهري خود از نزديك با سيستم حمل و نقل بيشتر آشنا شوند و اين فرصت را غنميمت شمرده و دعوت مي كنيم در روز حمل و نقل ميهمان شهر زير زميني(مترو) باشند.
در پایان ازخدمات رساني بي وقفه همکاران گرامی در ناوگان خستگی ناپذیر متروی تهران و حومه قدردانی می کنم.و يادی می کنم از تمامي در گذشتگان بخش حمل ونقل بخصوص همکارانم که در این راه از جان خود گذشتند تا چرخ متروي تهران بی وقفه بچرخد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.