×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : نايب رييس هيات مديره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در يك سال گذشته با انتشار ويروس كرونا شركت بهره برداري متروی تهران علاوه بر ارائه خدمات ريلي با شعار دقت، ايمني، سرعت در جهت حفظ سلامت مسافران در برابر اين ويروس اقدامات پيشگيرانه مختلفي را براي مقابله با اين بيماري انجام مي دهد.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از مديريت ارتباطات و اموربين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه فرنوش نوبخت با اشاره به اينكه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین بهره بردار مترو در کشور عملکرد پیشگیرانه خود در مقابل کرونا را از اسفندماه سال گذشته آغاز کرده افزود: براي جلوگيري از انتشار ويروس كرونا از همان روزهاي ابتدايي در جهت افزایش رعایت بهداشت اقدام به جمع آوری آبخوری ها، دستگیره های تبلیغاتی قطارها، تعطیلی اتاق های مادر و کودک، نصب بر چسب هاي رعايت فاصله اجتماعي و استفاده از ماسك در ايستگاه ها و قطارها كرديم.
وي تصريح كرد:همكاران من در شركت بهره برداري متروی تهران و حومه در سالي كه گذشت با اجرای پروتكل هاي بهداشتي و استفاده از تمامی ظرفیت تهویه هوا در قطارها و اصلاح سناریوی هواسازها جهت تهویه فعال هوای ایستگاه ها و قطارها و ضدعفوني روزانه در ۳ نوبت قطارها، هندريل پله‌هاي برقي ، پله های ثابت، صندلی ها و تمامی گیت ها و دستگاه های شارژ بلیت مسافری و همه تجهيزات موجود در ايستگاه ها تلاش كردند تا در حد توان سلامت مسافران را تامين كنند.
نوبخت افزود: ما درشرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با توجه به حجم مخاطبانی که روزانه با آنها در ارتباط هستيم در كنار رعايت نكات بهداشتي نسبت به ارائه آموزش های شهروندی با نصب پوستر، بنر و تابلوهای آموزشی در ایستگاه ها و قطارها، پخش کلیپ های آموزشی از مانیتور ایستگاه ها و قطارها و همچنین پخش پیام های اطلاع رسانی از اتاق های کنترل در تمامی خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت متروی تهران و حومه و بارگذاری اینفوگرافی های آموزشی در صفحه اینستاگرام به نشانی @tehran_metro و سایت شرکت بهره برداری متروی تهران به:آدرس ran.irmetro.tehجهت آموزش شهروندی و قطع زنجيره انتقال فعاليت مي كنيم.
وي خاطرنشان كرد: با وجود كرونا شاهد تغيير شيوه زندگي در دنيا هستيم اما گذر زمان باعث نشد تا از دقت و حساسيت ما براي اجراي پروتكل هاي بهداشتي كاسته شود و تمامي اقدامات همانند روزهاي اول به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران با دقت و نظارت بیشتر انجام می شود.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو ي تهران و حومه از شهروندان و مسافران خواست تا در زمان استفاده از مترو پروتكل هاي بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، از دستفروشان خرید نکنند و اگر کار مهمی ندارند از خانه بیرون نیایند. همچنين از مسافرانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند درخواست داریم حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده نکنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با يادآوري اينكه در ماهاي اول شیوع ویروس کرونا در کشور متروي تهران با کاهش ۷۰ درصدی مسافر رو برو شد اما برای جلوگیری از افزایش تراکم مسافر در قطارها و ایستگاه، بدون تغيير درسرفاصله حرکت قطارها به خدمات رساني ادامه داد گفت: در حال حاضر با اينكه آمار مسافري رو به افزايش است اما همچنان كاهش ۵۰ درصدي مسافر را شاهد هستيم و همين موضوع باعث شد تا بيش از ۴۰ ميليارد تومان درآمد شركت از فروش بليت كاهش پيدا كند.
وي با اشاره به اينكه كاهش درآمدهای مترو از هيچ طريقي جبران نشد گفت: تمام توان خود را به كار گرفتيم با تمام كاهش مسافري كه داشتيم براي حفظ سلامت شهروندان با حداكثر توان خدمات رسانی داشته باشيم اين در حاليست كه در اين يك سال با شيوع ويروس كرونا، در كنار كاهش درآمدها بخاطر رعايت پروتكل هاي بهداشتي و بي ثباتي قيمت ارز با افزايش هزينه ها نيز روبرو شده ايم و روزهاي سختي را داريم اما همواره تمام سعي خود را در ارائه خدمات سريع، ايمن به شهروندان و مسافران و جلب رضايت حداكثري آنها به كار گرفته ايم و حتي در اين روزهاي سخت كه موج جديدي از بيماري نگراني هاي زيادي را ايجاد كرده در تلاش هستيم تا سفري ايمن را براي شهروندان رقم بزنيم.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران وحومه افزود: مترو هزينه بالايي دارد و به تنهايي از پس تامين اين مبالغ بر نمي آيد دولت در سال جاری فقط ۲۰ میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه اسلامي به عنوان یارانه بلیت مترو پرداخت کرده است این در حالی است که ما از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم. چرا كه نگهداشت مترو شامل قطعات یدکی تخصصی و عمومی هزینه زیادی دارد و برخی از این اقلام و اقلام مصرفی پیمانکاران وارداتی است که در گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی آنها را تهیه می کردیم ولی اکنون با ارز ۲۳ هزار تومانی خریداری می شوند.
نوبخت خاطرنشان كرد: بخشی از هزینه های ما مربوط به امور جاری و حقوق کارگران است؛ تا آغاز سال جديد باید بتوانیم به حدود ۳۵۰۰ کارگر پیمانکاران حقوق بپردازم. اين در حاليست كه هنوز همه پیمانکاران ما نتوانسته اند حقوق ماه هاي گذشته را دریافت کنند. نوبخت با اشاره به اينكه به فکر کارگرانی هستیم که در اوضاع اقتصادی فعلی باید هزینه های جاری زندگی را تأمین کنند. افزود: باید کمک های جدی به شرکت بهره برداری متروي تهران شود تا بتوانیم این هزینه ها را تأمین کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.