×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : رشد گردشگری کشور نیازمند هم افزایی، همکاری و تعامل مناسب سازمان ها و تشکل های مرتبط است تا جایگاه گردشگری در کشور و شهر تهران ارتقاء یابد.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک حسن خلیل‌آبادی عضو و رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در نشست هم‌اندیشی اقتصادی با موضوع هم‌افزایی‌هایی سازمانی با هدف توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های کسب ‌وکارهای نوآورانه فعال در حوزه های گردشگری و گردشگری سلامت که با حضور مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران، سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک، علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران، مجید زنگوئی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، نمایندگان بانک گردشگری و تعدادی از فعالان حوزه گردشگری و گردشگری سلامت در مرکز کارآفرینی شهری حوزه گردشگری منطقه یک برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: صنعت گردشگری یک صنعت مغفول در کشور است و در حالی که اقتصاد کشورهایی نظیر ترکیه، اسپانیا و… روی گردشگری می‌چرخد سهم ایران از این اقتصاد تنها ۰٫۲ درصد است.
او در ادامه گفت: ایران دارای مزیت‌های گردشگری بسیاری در زمینه‌های مختلف اعم از جغرافیا، تاریخ و تمدن، فرهنگ غنی، آموزه‌های دینی در این حوزه و… است و استان تهران هم به‌ تنهایی یک قطب گردشگری در ایران محسوب می‌شود اما متاسفانه گردشگری جایگاه مناسبی در فرآیند فعالیت مدیریت شهری شهرداری تهران ندارد.
مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به ظرفیت ایران در حوزه گردشگری گفت: ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در گردشگری است که حداقل باید به اندازه درآمد نفتی چیزی در حدود ۶۰ میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد کسب می‌کردیم.
او تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ایران جز ۵ کشور دنیا در خصوص داشتن بیشترین جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، مدنی، طبیعی و… است اما نتواسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و متاسفانه دارای رتبه ۱۴۰ در گردشگری جهان هستیم که علت آن این است که مسئولان ما به گردشگری به‌عنوان یک موتور محرکه اقتصادی نگاه نکرده‌ است.
سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک نیز در خصوص جایگاه گردشگری در کشور بیان کرد: زیرساخت های گردشگری در شهرداری تهران باید مهیا شود و روزها و ساعت‌های چند ماه‌ پایانی مدیریت شهری قابل ارزش است تا بتوانیم موضوعاتی را در این بخش پایه‌گذاری کنیم.
او در ادامه گفت: در منطقه یک تهران، مناطق گردشگری بسیاری وجود دارد ولی برخی از آنها مانند خانه موزه دکتر حسابی مورد کم توجهی قرار گرفته‌اند که باید از این فضاها به درستی استفاده کنیم و به دیگران معرفی کنیم همچنین منطقه یک دارای چند موزه بسیار مهم مانند موزه سینما و موزه موسیقی و… است که آنها نیز مغفول مانده‌اند.
سجادی با بیان رویکرد جدید منطقه از بخش مسکن به گردشگری گفت: منطقه یک آماده توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاران در این حوزه است و در دوره جدید مدیریت شهری نیز با افتتاح مرکز کارآفرینی شهری در بوستان جمشیدیه و همچنین مركز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در موزه پروفسور حسابی، قدم هایی در راستای پیوند دانشگاه، صنعت و مدیریت برداشته شده است که بر آن هستیم این گونه اقدامات را تقویت کنیم.
علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز بیان کرد: ما در اتاق ایران از این فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و در حال تلاش برای رشد گردشگری در کشور هستیم و از همین تریبون برای همکاری موثر با مرکز توسعه سلامت کشورهای اسلامی، شهرداری تهران، کسب‌وکارهای نوین حوزه گردشگری و گردشگری سلامت و همچنین پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی اعلام آمادگی می‌کنیم.
مجید زنگوئی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز اقدام شهرداری تهران در زمینه همکاری برای تاسیس مرکز نوآوری و کارآفرینی حوزه گردشگری را اقدامی تحسین برانگیز عنوان کرده و از اعضای شورای شهر درخواست کرد که حمایت‌های جدی‌تری را از شهرداری تهران به‌ویژه منطقه در زمینه تقویت زیرساخت‌های گردشگری و گردشگری سلامت شهر تهران انجام دهند.
سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت هم ضمن تشریح اقدامات این وزارت‌خانه در جهت رشد کمی و کیفی شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی در سطح کشور فعالیت‌های حمایتی شهرداری تهران در این مسیر را حائز اهمیت دانسته و ابراز امیدواری کرد که اینگونه هم‌افزایی‌ها، رشد سریع‌تر گردشگری سلامت کشور را در پی داشته باشد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.