×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، می بایست نگاه دستگاه های اجرایی به مناطق آزاد، تغییر کند.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پیش از ظهر امروز حسین گروسی به همراه معاونین و مدیران این سازمان از یادمان شهدای شلمچه و گلزار شهدای خرمشهر و آبادان بازدید و با حضور در دفاتر ائمه جمعه آبادان و خرمشهر، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین حضرت امام علی(ع)، با تأکید بر اینکه باید به فرهنگ اهمیت ویژه ای داده شود، اظهار داشت: تلاش را بر این محور می گذاریم که فرهنگ مان به سمت و سویی برود که همه به دنبال سازندگی باشیم.

وی نقش خرد جمعی در رسیدن منطقه به جایگاه مورد نظر را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید گره ها را پیدا کنیم و با تشکیل یک شورای متشکل از نخبگان دستگاه ها ی اجرایی موانع را احصاء و در رفع آنها تلاش کنیم.

گروسی انجام فعالیت های اجرایی را با توجه به موانع، سخت دانست و افزود: گذشتگان نیز تلاش کردند و می خواستند که کارهای مثبت انجام دهند؛ اما موانع جلوی شان را گرفته بود امروز ما با خرد جمعی و تشکیل مجلس مشورتی می بایست بستری را فراهم کنیم و با همدلی و همفکری موانع را مرتفع کنیم.

حسین گروسی تغییر در نگاه به مناطق آزاد را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: هر کس تریبونی دارد باید در این راستا تلاش کند هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه باید نگاهی که به مجموعه مناطق آزاد دارند را عوض کرده تا وارد رقابت با کشورهای همسایه شویم و به توسعه پایدار برسیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: اگر می خواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید توسعه را از پیرامون آغاز بعد به مرکز برسیم؛ چرا که اگر سطح آموزش، اشتغال، بهداشت و درمان و… در شهرستان ها و روستاها مناسب باشد، مهاجرت نیز شکل نمی گیرد.

او نقش امنیت در توسعه اقتصادی را یک اصل مهم عنوان کرد و اظهار داشت: تا امنیت نباشد نمی توان کار اقتصادی کرد، امروز به برکت خون شهدا این امنیت ایجاد شده و اگر بتوانیم جمعیت را در منطقه ماندگار کنیم این امنیت مستحکم تر می شود.

گروسی باورهای اشتباه در بودجه مناطق آزاد را یک ضربه بزرگ به بدنه این مناطق دانست و در ادامه گفت: تأکید بنده بر شفاف سازی به این دلیل است که همگان بدانند چه اتفاقاتی در منطقه آزاد رخ می دهد؛ متاسفانه باورهای غلط باعث شده که بعضی بر این باور باشند که مناطق آزاد محل قاچاق کالا، فرار مالیاتی و هر آنچه که منفی است باشد در صورتی که چنین نبوده و سهم مناطق آزاد در بودجه کشور عددی نیست.

سرپرست منطقه آزاد اروند ظرفیت اروند را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: منطقه آزاد اروند از ظرفیت های بالایی نظیر گردشگری، تجاری و تولیدی و همچنین وجود فرودگاه بین المللی و دسترسی به آب های گرم در کنار مرز مشترک با کشورهای دیگر برخوردار است؛ که با همدلی و هم افزایی توان این را خواهد داشت که نشاط و امید را به مردم بازگرداند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.