×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه: مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد که همه نیروهای خدماتی و ستادی در سطح شهر تهران برای بارندگی ها در روزهای آتی آماده هستند و ۲۹۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه با ۳ هزار نفر نیروی اپراتور در سطح شهر تهران آماده بارش برف هستند.
اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران درباره بارندگی ها در تهران گفت: بارش هایی که هواشناسی که از قبل هم پیش بینی کرده بود که امسال ترسالی است و بارش ها زیاد، آغاز شده است.
همانطور که هواشناسی هم اعلام کرده شب گذشته در شمال شهر و در بلندی ها بارش برف هم وجود داشت. او با اشاره به اینکه آمادگی ها از سوی شهرداری به صورت مرتب و مستمر وجود دارد، بیان کرد: کار متفاوتی که امسال مناطق نسبت به سال گذشته انجام دادند این بود که همه مناطق مانورهای برف روبی و امکانات و تجهیزات و آمادگی خود را آزمایش کرده اند. این وسایل تنها برای انبارها نیست. همه موتورپمپ ها و تجهیزات به میدان آمده اند و علاوه بر این نیروهای کارگری نیز آموزش خوبی دیده اند.
به گفته عطایی، امسال ۲۹۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه با سه هزار نفر نیروی اپراتور این دستگاه ها و نیروهایی که می توانند خدمات رسانی کنند در سطح شهر تهران در حال آماده باش هستند.
او افزود: همه نواحی ۱۲۴ گانه سطح شهر تهران اکیپ های برف روبی در فضای سبز دارند. یکی از مشکلات در سال های گذشته این بود که در زمان برف با شکستگی درخت مواجه می شدیم. امروز همه نواحی دارای اکیپ های برف تکان هستند. حتی دستگاهی را آماده می کنیم که به جای چوب از این دستگاه «ویبره» دار برای تکاندن درخت ها استفاده کنند.
عطایی ادامه داد: ۲۴۸ دستگاه موتور پمپ آب کشی خیلی قوی با آموزش های لازم در اختیار ۱۲۴ ناحیه قرار گرفته اند. در سطح شهر تهران نزدیک ۳۰ هزار و ۴۰۰ مخزن زرد رنگ تعبیه شده که در داخل آنها شن و سنگ است و شهروندان می توانند از این مخازن زرد رنگ در زمان یخ زدگی و برف استفاده کنند.
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران همچنین توضیح داد: ۱۶۲ سایت برف روبی به صورت اصلی و فرعی در شهر تهران وجود دارد که در داخل آنها امکانات و تجهیزات و ادوات و نیروی انسانی وجود دارد.
او ادامه داد: پراکندگی ماشین آلات به شکلی است که در نقاط مختلف شهر در نزدیک ترین زمان بتوانند خود را به مناطق حساس برسانند و خدمات رسانی کنند. آموزش کارگران در اولویت بوده که خیلی خوب مناطق و نواحی به آنها آموزش داده اند. تقریبا همه آماده هستند.
عطایی گفت: در چند بارش اخیر با توجه به شرایط شهر تهران (شیب موجود، توپوگرافی شهر و سرعت آبی که از شمال به جنوب می آید) کم سابقه بوده که آب گرفتگی قابل توجهی نداشته ایم. آب گرفتگی های جزئی هم با توجه به تعداد زیاد نیروها به سرعت رفع می شود.
او اضافه کرد: لایروبی ها به صورت مستمر انجام می شود و ۵۳۰ کیلومتر کانال ها و مسیل ها به صورت دائمی رصد می شوند. این کانال ها در صورتی که کنترل نشوند می توانند برای سطح شهر تهران خطرناک باشند. عطایی با اشاره به ۱۰ هزار کیلومتر انهار مویرگی سطح شهر تهران، گفت: تلاش می کنیم که پیمانکاران شهرداری به صورت ۲۴ ساعته آنها را لایروبی کنند و نظارت می کنیم که این اقدام به بهترین نحو انجام شود که به کانال های اصلی منتقل نشود.
او از صنوف زباله ساز که پسماند تولید می کنند نیز تقاضا کرد که در زمانی که نیروهای کارگری بیش از ۲۰ متر زیر زمین در شرایط نامطلوب و با وجود بیماری ها مشغول کار و لایروبی هستند، آنها هم کمک کنند و پسماند خود را داخل انهار و کانال ها نریزند.
عطایی گفت: ما توقع نداریم که کاری انجام شود تنها توقع این است که این کار را انجام ندهند و همین اقدام کمک زیادی به نیروهایی می کند که در سطح شهر کار می کنند.
عطایی گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و برودت در روزهای پیش رو، همه کاملا در سطح شهر، در ستاد و ستاد عالی شهرداری تهران تا مناطق ۲۲ گانه آماده هستند و رصد می کنند که مانند همیشه از بارش ها لذت ببریم و مراقبت کنیم مشکلی ایجاد نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.