×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با پروژه های محرک توسعه در مناطق ۱۵ و ۱۸ موافقت شد.
به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: در پانزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج در سال جاری با دو طرح محرک توسعه در مناطق کم برخوردار تهران موافقت شد.
وی افزود: با تصویب این دو پروژه ضمن ایجاد سرزندگی، کاهش فضاهای مخروبه و بی دفاع کمک شایانی به افزایش سرانه خدماتی هفت گانه و توسعه فضاهای انسان محور نیز می شود.
اشراقی گفت: یکی از این مجموعه ها در عرصه ای به وسعت ۷ هکتار در مرز غربی محدوده شهرداری منطقه ۱۵ شهر تهران در محله کیانشهر شمالی در مجاورت با صنایع، انبارها و کارگاه های خیابان فدائیان اسلام واقع شده است؛ قبلاً این مجموعه به عنوان کارخانه چرم امید فعالیت داشته که در راستای اجراء برنامه پاکسازی محیط زیست و جمع آوری و انتقال مشاغل مزاحم از شهر تهران این کارخانه نیز به چرم شهر ورامین منتقل گردیده است .
وی افزود: در اجرای ماده ۷ قانون نوسازی صنایع کشور و با توجه به طرح باز آفرینی محور فدائیان اسلام که اخیراٌ به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده، با در نظر گرفتن مسائل مهم محدوده مورد نظر از جمله: فقدان سر زندگی، امنیت، حیات شبانه و نیز کاهش جمعیت که سبب تشدید متروکه شدن این فضای شهری و افزایش فضاهای غیر قابل دفاع شده است، با طرحی جامع که دربرگیرنده مجموعه ای مسکونی به وسعت ۲ و هفت دهم هکتار و مجموعه ای تجاری به وسعت یک هکتار است موافقت شد.
اشراقی گفت: در این طرح بیش از ۳ هکتار به عنوان فضایی جهت خدمات هفت گانه و فضای سبز به شهرداری تهران واگذار می گردد. این موضوع به ارتقای شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۵ کمک می‌کند و به عنوان محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه خواهد شد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: دیگر پروژه موافقت شده محرک توسعه، احداث مجموعه ای مسکونی و خدماتی واقع در منطقه ۱۸ در محدوده ای به وسعت حدود یک و هشت دهم هکتار است که در این مصوبه نیز ۷۰ درصد عرصه جهت توسعه فضای سبز و معابر شهری به شهرداری تهران واگذار میگردد.
وی اضافه کرد: در این جلسه طرحی با رویکرد الحاق محدوده هایی به بافت فرسوده شهر تهران نیز مورد بحث و بررسی مبسوط قرار گرفت اما مصوبه ای صادر نشد و پس از اتخاذ تصمیم نهایی اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت .
اشراقی گفت: در محدوده منطقه ۱۰ نیز ضمن موافقت به اجراء مجموعه ای خدماتی، قرار شد شهرداری منطقه در اسرع وقت به تملک باغ حکیم به مساحت ۴۲۰۰متر مربع و تبدیل آن به فضای سبز عمومی اقدام کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.