×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

ویروس کرونا بر روی حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهانی تاثیراتی داشته است.

ما شاهد هستیم که روابط اجتماعی در دنیا بسیار محدود شده و در حوزه سیاسی نیز روابط بین کشورها به شدت تنزل یافته است. بدنبال شیوع گسترده این ویروس ارتباطات جهانی کاهش یافته است و سیاست خارجی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

در داخل نیز موضع گیری ها و روابط سیاسی تحت تاثیر قرار گرفته و اختلاف نظرهای سیاسی افزایش یافته است. سیاست و اقتصاد دو بال یک پرنده هستند و اگر در حوزه سیاست عملکرد موفقی نداشته باشیم بالطبع در حوزه اقتصاد نیز موفق نخواهیم شد.

واقعیت این است که کرونا علی رغم اینکه شرایط زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و شرایط را برای آنان سخت تر کرده است، تجربه خوبی است. کرونا درس های زیادی به همراه دارد. دنیا پرستی و تکیه بر قدرت و زیبایی های دنیایی باعث شده بود تا انسان خود را موجودی شکست ناپذیر و قوی تصور کند اما ظهور این ویروس نشان داد که قدرت انسان ها شکننده است.

می توان گفت که کرونا سربازی نامرئی است تا انسان ها و سیاستمداران را به خطاها، لغزش ها و انحرافاتی که از معیارهای زمان داشته اند، آگاه کند. اتخاذ سیاست های غلط باعث شده تا دنیا را ناعدالتی فرابگیرد.

امروز کرونا همه کشورها را درگیر کرده و حتی کشورهای ابر قدرت با وجود تسلیحات و امکانات پیشرفته در برابر این ویروس ناتوان هستند. کرونا به سیاستمداران و مسئولان و همه افرادی که قدرتی در دست دارند واقعیت دنیا را نشان داد.

کرونا ثابت کرد که قدرت انسان شکننده است و دنیا در لحظه ای می تواند درهم ریزد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.