×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024

اقتصاد زمانه : مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: متروي تهران دست رنج بيش از سي سال تلاش افراد زيادي است و امروز نيازمند حمايت از سوي بخش هاي مختلف هستيم تا اين سرمايه را حفظ و نگهداري كنيم.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه همزمان با هفته هواي پاك جلسه مشتركي با حضور مديركل محيط زيست استان تهران با مديرعامل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه برگزار شد.

فرنوش نوبخت مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: متروي تهران پاك ترين مجموعه حمل و نقل در كشور است و توانسته جايگاه خوبي را در بين كشورهاي ديگر كسب كند.

فرنوش نوبخت با اشاره به اينكه متروي تهران از نظر تعداد ايستگاه ها رتبه ۲۹ و از نظر طول خطوط در جهان رتبه۱۵ و در آسيا ۱۱ قرار دارد افزود: تعداد ناوگان ما از كل مجموعه راه آهن بيشتر است اما هيچ قانوني حمايتي نداريم حتي در شرايط كرونا نتوانستيم از هيچ بخشي كمكي دريافت كنيم.

وي تصريح كرد: افراد زيادي در زمينه ساخت و توسعه سامانه مترو زحمت كشيده اند وامروزدر دست ما قرار گرفته است بايد در نگهداري ازآن تلاش كنيم و در اين راه نيازمند حمايت همه جانبه بخش هاي مختلف در كشور هستيم.

نوبخت با بيان اينكه در حال حاضر ۱۴۰ قطار و هزار واگن در خطوط هفتگانه مترو فعال هستند گفت: بهره برداري از مترو كار سخت و پر مسئوليتي در كشور است در مناسبت هاي ملي و مذهبي خدمات زيادي انجام شده از جمله روز تشيع پيكر سردار سليماني ۳ ميليون نفر از مترو استفاده كردند اين آمار در حاليست كه به علت حجم بالاي مسافر در ايستگاه گيت ها بازشدند. و تمامي قطارها در حال سرويس دهي بودند.

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در پايان از مديركل محيط زيست استان تهران خواست تا پيام متروي تهران را به دولتمردان برساند كه محيط زيست و هواي پاك تنها با حمايت از حمل و نقل عمومي مي تواند محقق شود.

وي در پايان گفت: اگر هواي پاك مي خواهيم و خودمان را خادم مردم مي دانيم بايد به جاي هزينه كردن براي درمان افرادي كه از آلودگي هوا آسيب مي بينند هزينه هاي لازم براي توسعه و نگه داشت مترو را تامين كنيم تا استقبال مردم به استفاده از حمل و نقل عمومي بيشترشود.

در ادامه سعيد محمودي مديركل محيط زيست استان تهران گفت: مسائل متروي بسيار پيچيده است و معتقدم اين بار بايد به مترو از اين منظر نگاه شود كه اگر مترو چند روز كار نكند چقدر به محيط زيست لطمه وارد مي شود.

وي با اشاره به اينكه سرويس دهي بي منت شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در راستاي اهداف زيست محيط زيستي قابل تقدير است خاطرشان كرد: اهداف مترو با سازمان محيط زيست مشترك است و ما نيز به عنوان حامي، تلاش خود را مي كنيم تا در تمامي بخش ها از شما حمايت كنيم.

توسعه شبكه مترو راه نجات آينده تهران از بحران آلودگي هواست

محمودي در ادامه از بي توجهي به آموزش در خصوص توسعه پايدار ابراز تاسف كرد و افزود: مقوله هاي همچون توسعه پايدار، اصول محيط زيست و مديريت شهري در نظام آموزشي كشورهاي ديگر از كودكي آموزش داده مي شود و افراد اصول ابتدايي را مي فهمند و همين در تصميم گيري هاي كلان تاثير گذار است اما در كشور ما بعضي افراد با داشتن سمت هاي مديريتي هنوز اهداف توسعه پايدار را نمي شناسند.

مديركل محيط زيست استان تهران گفت: وقتي كميته اضطرار برگزار مي شود كسي از مترو دفاع نمي كند اما مطمعن باشيد بعد از اين از محيط زيست يك همراه و حامي خواهيد داشت.

وي با تاكيد بر اينكه وضعيت آلودگي هوا نياز به همراهي همه جانبه دارد تصريح كرد: در حال حاضر سوخت يورو ۴ توليد مي شود اما خودروهايي كه از اين سوخت استفاده مي كنند چه خودروهايي هستند مورد توجه نيست و همين باعث مي شود خودروها خروجي آلاينده داشته باشند.

محمودي گفت: بايد بيشتر از مترو حمايت شود اگر اين وسيله حمل و نقل تعطيل شود درصد زيادي گازهاي آلاينده افزايش مي يايد اگر اين موضوع را تسريع دهيم در يك سال مي بينيم چه فاجعه اي پيش مي آيد استفاده از مترو خيلي مهم است و بايد همه ما به فكر توسعه مترو در سطح شهر باشم و از مترو حمايت كنيم. مديركل محيط زيست استان تهران گفت: يكي از راه هاي نجات آينده تهران از بحران آلودگي هوا توسعه شبكه مترو است اگر مترو چندين روز تعطيل شود درصد زيادي به آلاينده هاي شهر اضافه مي شود.

گفتني است دكتر ناصري معاون سرمايه هاي انساني شركت بهره برداري متروي تهران و حومه نيز گزارشي از فعاليت هاي زيست محيطي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه ارائه داد و گفت: در حال حاضر متروي تهران و حومه با هفت خط و ۱۳۰ ايستگاه وذاتا منطبق بر اهداف زيست محيطي عمل مي كند.

وي در خصوص توسعه فضاي سبز در متروي تهران و اقدامات زيست محيطي توضيحاتي داد و افزود: ما الزامات زيست محيطي را رعايت مي كنيم و توانستيم در سال گذشته ۷۵۰ ميليون سفرشهری با متروی تهران و حومه را به ثبت برسانيم كه باعث شد ۵۰۰ ميليون ليتر در مصرف بنزين صرفه جويي شده و مانع انتشار حدود هزار و ۴۰۰ تن Co2 در هوای تهران نشود.

در پايان اين جلسه از مركز كنترل فرمان شركت بهره برداري متروي تهران نيز بازديد بعمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.