×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : شهردار منطقه ۱۷ گفت: باتوجه به اینکه بخشی از محلات منطقه ۱۷ بافت فرسوده است، نیاز به نوسازی آن وجود دارد و مدیریت شهری برای رفع بافت فرسوده توجه ویژه ای دارد، اما شهر فروشی به نیت درآمدزایی و رفع بافت فرسوده انجام نمی شود، بلکه بسته تشویقی برای نوسازی به مالکان ارائه می شود.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ گفت: یکی از اقدامات ارزشمند مدیریت شهری در سال های اخیر صدور پروانه ساخت به شکل سیستمی است و این اقدام موجب می شود روند ساخت و ساز به صورت اصولی پیش رود و شهرداری تهران نظارت مستقیمی در نحوه تراکم ساخت خواهد داشت که به نوعی جلو شهر فروشی گرفته خواهد شد.
لطفی افزود: هوشمند سازی صدور پروانه ساخت کاملا براساس طرح تفصیلی تعریف شده کلانشهر تهران صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی به حساب می آید که وظیفه خدمات‌دهی به شهروندان را دارد و درآمدهای آن نباید از شهر فروشی به دست آید، بلکه باید شهرداری درآمدهای پایداری را برای امورات شهر به دست آورد.
شهردار منطقه ۱۷ خاطر نشان کرد: درست است که شهرفروشی درآمد موقت برای شهرداری به وجود می آورد، اما مشکلات بلند مدت مانند افزایش جمعیت، کمبود جای پارک خودرو، افزایش حجم ترافیک، کمبود سرانه هایی مانند درمان و بهداشت، فضای سبز، رفاهی، آموزش و مذهبی را به وجود می آورد.
لطفی به موضوع بافت فرسوده منطقه۱۷ اشاره کرد، گفت: باتوجه به اینکه بخشی از محلات منطقه ۱۷ بافت فرسوده است، نیاز به نوسازی آن وجود دارد و مدیریت شهری برای رفع بافت فرسوده توجه ویژه ای دارد، اما شهر فروشی به نیت درآمدزایی و رفع بافت فرسوده انجام نمی شود، بلکه بسته تشویقی برای نوسازی به مالکان این محدوده ارائه می شود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری برای تشویق مالکان ملک های بافت فرسوده بسته های تشویقی مناسبی در حوزه نوسازی قرار داده است، یکی از این بسته ها تخفیف عوارض شهرداری است، جا دارد سازمان نظام مهندسی به عنوان بخشی از متولی ساخت و ساز و همچنین دیگر نهادهای خدماتی مانند ادارات گاز، برق و آب برای انشعابات واحدهای نوسازی بسته های تشویقی همانند شهرداری برای مالکان بافت فرسوده ارائه دهد.
شهردار منطقه ۱۷ به موضوع مشکلات ریز دانه بودن بخشی از محلات مسکونی منطقه پرداخت و افزود: برخی از واحد های مسکونی در منطقه ۱۷ متراژ ۶۰ متر مربع دارد که به عنوان پلاک های ریزدانه معروف هستند و اين موضوع حركت نوسازي در اين بافت های فرسوده را به شدت كند می کند که در این زمینه نيازمند اصلاح بخشی از قوانین توسط قانون گذاران برای این محلات است و همچنین مشاركت و همراهي مالکان این محلات برای رفع فرسودگی را می طلبد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.