×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024

اقتصاد زمانه : باتوجه به اسکان تعداد زیادی از شهروندان در آپارتمان‌ها و اهمیت یافتن سبک زندگی آپارتمان نشینی و ضرورت بهبود زندگی آنان، طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی با تدوین و اجرای برنامه های سیاستی، ترویجی، آموزشی و تولید محتوا در قسمت غربی پایتخت به گفته شهردار منطقه ۹ آغاز شده است.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید مصطفی موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای طرح پویش «هم سایه هم» را ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی و به کارگیری ابزارهای تبلیغاتی و مشوق‌های اجتماعی در راستای تغییر و پایدارسازی رفتار در فضای مجازی اعلام کرد که این طرح به صورت پایلوت در محله دکتر هوشیار در ناحیه یک این منطقه با تبلیغات محیطی و برپایی کارگاه های آموزشی اجرایی شده است.
وی افزود: آپارتمان نشینی شیوۀ سکونتی است که امروزه اکثر ما با آن آشنا هستیم، آپارتمان نشینی تابع قوانین و قواعد خاص خود برای زندگی با دیگران است و با خانه های حیاط دار که در گذشته وجود داشته متفاوت است.
شهردار منطقه۹ ادامه داد: باتوجه به اهمیت این موضوع، پویش هم سایه هم توسط اداره آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اجرا شده که طرح مذکور شامل ترویج گری، برنامه های تبلیغاتی، برنامه های سیاستی و پایدارسازی رفتاری است و تلاش می شود تا با رویکردی ایجابی، ابتدا مسائل مربوط به سه حوزۀ قوانین و حریم خصوصی، مشارکت و همسایگی و محیط زیست با تأکید بر حوزۀ پسماند از دید شهروندان تعریف و چالش‌های مربوطه از نظر شهروندان استخراج شود، سپس از طریق طرح‌های مشارکتی، راهکارهایی برای بهبود رفتارهای شهروندی در این حوزه‌ها طراحی شود.
موسوی یادآور شد: اقدامات آموزشی، ترویج گری، تسهیل گری و برگزاری رویدادها، از قسمت‌های با اهمیت این طرح است و در دو بخش «ترویجگری» و «تسهیلگری» صورت خواهد گرفت و همچنین محله پایلوت این طرح محله دکتر هوشیار در ناحیه یک این منطقه است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۳۱۷۶۵ نفر جمعیت و ۱۰۴۹۱ خانواراست که متخصصان در بخش ترویجگری در این محله فعالیت خواهند داشت.
وی تاکید کرد: آپارتمان یکی از مهمترین بسترهای گفت وگو درباره بایدها و نبایدهای زیست شهری و میدانی برای آموزش شهروندی متقابل و ارتباط میان سیاست گذاران و شهروندان است که اداره آموزش شهروندی این برنامه را طراحی کرده و برای اجرایی شدن آن از متخصصان امور شهری و جامعه‌شناسی، و روان‌شناسان کمک گرفته است، از جمله نقاط قوت این طرح استفاده از روش های مشارکتی و تسهیل گری، سطح مناسب تحصیلات شهروندان محله پایلوت، اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده، وجود پتانسیل های محلی و فعالان اجتماعی و همکاری خوب شورایاران است.
شهردار منطقه۹ بیان کرد: این پویش با هدف آگاه سازی شهروند از قوانین آپارتمان نشینی، حریم خصوصی و مشاعات، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی، ارتقا روحیه مشارکت و مدیریت بااجرای برنامه های گوناگون آموزشی و تولید محتوا به ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته موسوی، روش مدیریت و اجرای طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی با الگوی اجتماع محوری است که عطف به هدف آن مشارکت شهروندان از طریق شورایاری ها، تبلیغات محیطی و تولیدات رسانه ای، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، فعالین اجتماعی و داوطلبین محلی محقق خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.