×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان به نقل از بانکداری ایرانی، حمیدرضا امیرحسنخانی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی بیمه آرمان، در آیین رونمایی از پروژه ملی INEX اعلام داشت شرکت بیمه آرمان به‌عنوان مسئول ساماندهی و صدور مکانیزه بیمه‌نامه‌ مسافرتی اتباع خارجی متقاصی ورود به خاک ایران، در نظر گرفته‌شده و در همین راستا پروژه ( INEX ) را رونمایی کرد. این طرح در قالب کنسرسیومی با مشارکت دیگر شرکت‌های بیمه تشکیل و در حال حاضر ۴۰ دستگاه در پنج مرز ورودی، برای این طرح عملیاتی شده‌اند.

حمیدرضا امیرحسنخانی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی بیمه آرمان، در آیین رونمایی از پروژه ملی INEX اظهار کرد: در بیمه مرکزی چندین جلسه در قالب کارگروهی به‌منظور ساماندهی صدور بیمه نامه اتباع خارجی در مرزهای کشور تشکیل شد تا صدور بیمه‌نامه مسافرتی برای اتباع خارجی متقاضی ورود به جمهوری اسلامی ایران مکانیزه شود، چراکه بیمه مرکزی اعلام کرده بود که به دلیل مشکلات فراوانی که در مرزهای مختلف کشور در این حوزه وجود دارد، مزاحمت‌ها و تخلفات زیادی در صدور بیمه‌نامه اتباع خارجی صورت می‌گیرد و از طرفی هدف این بود که مانع خروج ارز از کشور شویم.

عضو هیات مدیره بیمه آرمان در ادامه افزود: یکی از این موضوعات و مشکلات، مساله نرخ بیمه‌نامه بود که نظمی در این زمینه وجود نداشت. بر همین اساس کارگروه مذکور در خصوص ساماندهی بیمه اتباع تشکیل شد. در جلسه‌ای که در بیمه مرکزی تشکیل شد از بیمه آرمان مانند همه شرکت‌ها دعوت‌شده بود که طرح‌های خود را ارائه کنند. از سوی شرکت بیمه آرمان پیشنهادات و طرح‌های مختلفی در خصوص بیمه‌نامه اتباع خارجی ارائه شد. ازجمله این طرح‌ها، نرم‌افزار و سامانه‌ای بود که از طریق وب‌سایت در خارج از کشور طراحی شد که اتباع خارجی به آن دسترسی داشته تا از طریق آن وب‌سایت بیمه‌نامه‌های معتبر را خریداری کنند، اما به دلیل تحریم، کارت‌های ایرانی در خارج از ایران مشکلاتی دارند که این طرح را غیرعملیاتی کرده بود. یکی دیگر از پیشنهادات حضور فیزیکی نماینده شرکت در گیت‌های ورودی مرزها بود که به دلیل مسائل امنیتی این طرح نیز پذیرفته نشد، چرا که دریافت وجه نقد نیز مشکلات فراوانی به همراه داشت. به همین دلیل در سامانه بخشی را در نظر گرفتیم که اتباع خارجی می‌توانند مبلغ پول را با هر ارزی که مایل باشند، پرداخت کنند. لذا در مرزهای ورودی دستگاه دریافت نقدی ارز را نصب کردیم و این دستگاه‌ها در مرزها وجود دارند که دریافت پول را به‌صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسانی انجام می‌دهند و مابقی پول اتباع خارجی به‌صورت کارت هدیه برگردانده می‌شود. به دلیل اینکه دغدغه خروج ارز از ایران وجود داشت تصمیم گرفتیم که مابقی پولی که احتمالاً به دستگاه وارد می‌شود باید به ریال پرداخت شود و برای حل این مساله با بانک‌ها جلسات مختلفی را برگزار کردیم تا مابقی ارز مشتری را به‌صورت ریال و از طریق یک کارت هدیه پرداخت کنیم که درنهایت این کار اجرایی شده و در حال حاضر ۴۰ دستگاه در پنج مرز جلفا، بیله سوار، آستارا، نوردوز و فرودگاه امام خمینی(ره) در کشور اجرایی و به‌صورت پایلوت نصب‌شده که بعد از گذراندن بحران کرونا و باز شدن مرزها این دستگاه‌ها به‌صورت عملیاتی وارد فاز اجرایی خواهند شد و بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی به‌صورت مکانیزه صادر خواهد شد.

معاون اجرایی بیمه آرمان در خصوص هزینه اجرای این عملیات گفت: مبلغ سرمایه‌گذاری این پروژه درحال حاضر ۴۰ میلیارد تومان بوده که باعث ارزآوری و ساماندهی بیمه اتباع خارجی و ارتقا صنعت بیمه خواهد شد. این دستگاه به زبان‌های زنده دنیا باقابلیت دریافت ارزهای بین‌المللی آماده ارائه خدمت است و بدون ورود اطلاعات و تعویض پول کشور مبدأ امکان ارائه بیمه‌نامه برخط، با کد رهگیری بیمه مرکزی را دارد.

حمیدرضا امیرحسنخانی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی بیمه آرمان، در پایان اظهار کرد: این کار به صورت یک کنسرسیوم با همکاری دیگر شرکت های بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده اند، انجام‌ خواهد شد و در این کار سهیم خواهند بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.