×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : پوریا غلامی شهردار ناحیه دو منطقه پنج با بیان اینکه پروژه قرار است در زمینی به مساحت ۵ هزار متر یک مجموعه تفریحی، سیاحتی و فرهنگی ساخته شود تا خلاهای موجود در کن با این پروژه برطرف شود تاکید کرد: بر مبنای طراحی در نظر گرفته شده قرار است دژباغ بر اساس الگوی معماری سنتی کن(معماری شمیرانی)ساخته شود.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، پوریا غلامی شهردار ناحیه دو منطقه پنج در مورد پروژه دژباغ در محدوده محله کن گفت: بر اساس این پروژه قرار است در زمینی به مساحت ۵ هزار متر یک مجموعه تفریحی، سیاحتی و فرهنگی ساخته شود تا خلاهای موجود در باغ کن با این پروژه برطرف شود.
وی افزود: طرح این پروژه توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران داده شد و فعلا در مرحله تجهیز کارگاه و رفع موانع دسترسی به پروژه است تا به زودی کلنگ احداث آن زده شود.
غلامی در تشریحا قداماتی که قرار است در پروژه دژباغ پوشش داده شود اذعان داشت: نبود محلی برای برگزاری جمعه بازار و جشنواره های محلی، نبود مکانی برای اجتماعات محلی، کمبود سرانه ورزشی به ویژه برای بانوان، نبود زمین بازی برای کودکان و مکان مناسب برای برگزاری کلاس های تابستانی و کتابخانه از جمله کمبودهای محله کن است که در این مجموعه پوشش داده خواهد شد.
وی افزود:بر مبنای طراحی در نظر گرفته شده قرار است دژباغ بر اساس الگوی معماری سنتی کن(معماری شمیرانی)ساخته شده و از ایده های اقلیمی،ورودی های متعدد برای مجموعه،باز تعریف سردر ورودی باغ ایرانی و… در آن استفاده شود.
غلامی در پایان در مورد چشم اندازه های این پروژه گفت: امکان گسترش طرح به باغات اطراف در راستای بهسازی بافت های مجاور و امکان بسته شدن دیواره ها به منظور کنترل فضاها توسط لوازم بازی کودک از مهمترین چشم اندازهای این پروژه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.