×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : کارگروه ویژه اقدام مالی به زودی راهنمای بازبینی شده خود در مورد ارز‌های دیجیتالی را منتشر خواهد کرد.

کوین تلگراف نوشت: دستورالعمل آتی حاوی توضیحاتی در مورد اعمال استاندارد‌های این کارگروه بر روی ارز‌های دیجیتالی با ارزش ثابت (استیبل کوین ها) نیز خواهد بود. او گفت از تمامی کشور‌ها انتظار دارد هر چه سریع‌تر استاندارد‌های FATF بر روی تراکنش‌های مرتبط با رمزارز‌ها را بر روی سیستم داخلی خود اعمال کنند.
کارگروه ویژه اقدام مالی به زودی راهنمای بازبینی شده خود در مورد ارز‌های دیجیتالی را منتشر خواهد کرد. مارکوس پلیر- رییس این کارگروه- با بیان اینکه که در آخرین نشست FATF بخش بزرگی از گفتگو‌ها به ارز‌های دیجیتالی اختصاص یافت افزود: این راهنما مبتنی بر سنجش ریسک دارایی‌های مجازی و سرمایه گذاری در آن‌ها خواهد بود و هفته آینده منتشر می‌شود.
پیش از این شماری از کشور‌های عضو گروه هفت از جمله ژاپن خواستار ایجاد یک چارچوب قانونی بین المللی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی فعالیت‌های مجرمانه و تروریستی از طریق ارز‌های دیجیتالی شده بودند. کارگروه FATF از سال‌ها پیش وظیفه نظارت و قانون گذاری در حوزه مقابله با پولشویی و ریسک مالی را دارد و از دو سال پیش به طور جدی مطالعه روی فناوری‌های نوین مالی نظیر دیفای و ان اف تی را آغاز کرده بود.

به گفته پلیر، دستورالعمل آتی حاوی توضیحاتی در مورد اعمال استاندارد‌های این کارگروه بر روی ارز‌های دیجیتالی با ارزش ثابت (استیبل کوین ها) نیز خواهد بود. او گفت از تمامی کشور‌ها انتظار دارد هر چه سریع‌تر استاندارد‌های FATF بر روی تراکنش‌های مرتبط با رمزارز‌ها را بر روی سیستم داخلی خود اعمال کنند.

در پی انتشار این خبر بازار رمزارز‌ها دچار ریزش شدیدی شده است چرا که انتظار می‌رود دولت‌ها و نها‌های بانکی به تدریج به سمت نظارت بیشتر بر روی معاملات این دسته از دارایی‌ها حرکت کنند.

سیان جونز- تحلیلگر بازار‌های مالی در موسسه ایکس رگ- گفت: انتظار می‌رود راهنمای FATF به طور خاص به حوزه فناوری مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای ورود کند هرچند که ان اف تی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. این دستورالعمل احتمالا سختگیرانه و جامع بوده و هزینه بالایی را به این صنعت برای انطباق با آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.