×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با تشریح عملکرد موسسه در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۹ به روند رو به رشد شاخص ها و نسبت های موسسه اشاره و بیان داشتند این موسسه با رشد ۵۲ درصدی خالص درآمد واسطه گری مالی نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه بوده و رقم آن به ۶۹۱۶ میلیارد ریال در چهار ماهه نخست سال رسیده است. در زمینه اعطای تسهیلات نیز با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده و مانده آن به ۱۴۳۵۰۳ میلیارد رسیده است. همچنین در زمینه جذب منابع با رشد ۳۴ درصدی رقم آن به ۱۴۹۶۱۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از موسسه ملل، جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل عنوان داشتند به منظور تسهیل و تسریع در فعالیت بنگاه ها و فعالان اقتصادی، در زمان انعقاد معاملات و قراردادها، نسبت به صدور انواع ضمانت نامه در موسسه اقدام می گردد در این راستا در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ ضمانت نامه های صادره از لحاظ تعداد به میزان ۳۰ درصد و از لحاظ مبلغ ۱۵۶ درصد رشد نشان می دهد.

ایشان در ادامه  ضمن قدردانی از تلاش های همکاران موسسه در صف و ستاد در جهت تحقق اهداف و شاخص های عملکردی در چهارماه ابتدایی سال ۹۹ اظهار داشتند: یکی از شاخص هایی که در رشد اعطای تسهیلات و همچنین افزایش سودآوری موثر بوده و می تواند موسسه را به سمت اهداف از پیش تعیین شده هدایت نماید بهبود وصول مطالبات غیر جاری است که در این راستا با برنامه ریزی هایی که انجام شد الحمدلله به شاخص های مورد نظر دسترسی پیدا کردیم.  هدف ما در موسسه اعتباری ملل تامین نیازهای مشتریان و جلب رضایت آنان بر اساس چارچوب و دستورالعمل های قانونی صادره از سوی مقامات محترم ناظر است و موفقیت هایی که تا کنون در این زمینه حاصل شده، نتیجه تعامل، همراهی و اعتماد این عزیزان با برنامه ها و اقدامات موسسه بوده است. جوادی افزود در کنار ارائه تسهیلات به متقاضیان و به دنبال افزایش درآمدهای موسسه توجه ویژه ای به درآمدهای غیر مشاع و کارمزدی، توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، تشویق مشتریان به استفاده از آن، صدور ضمانت نامه ها، صرفه جویی در هزینه ها و… داشته و در راستای بسط و گسترش سنت پسندیده قرض الحسنه اقدامات خوبی انجام گردیده است که می توان به پرداخت ۱۱۹۴۳ فقره تسهیلات قرض الحسنه به فرهنگیان محترم که از اقشار خدمتگزار، فرهیخته و تربیت کنندگان نسل آینده می باشند اشاره نمود. همچنین در جهت کمک به تشکیل خانواده جوانان و کاهش دغدغه های آنها در سال جاری به ۳۷۳ نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است. زوجینی که در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی ثبت نام شده اند توانسته اند  از شعب انتخابی موسسه هر کدام مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت نمایند. ایشان با بیان این که شاخصه اصلی در مورد خدمات بانکی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به منظور جلب رضایت مشتریان و هم وطنان است، اظهار داشتند رهنمودهای مقام معظم رهبری طی سالهای اخیر حمایت از تولید داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار در کشور بوده است که این امر می تواند جهش و شکوفایی اقتصادی را به همراه داشته باشد. از این رو همواره خود را متعهد به اقدام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اتکا به ظرفیت های موجود بر توانمندسازی آحاد مردم به منظور حضور موثر در فعالیت های اقتصادی و ایجاد مشاغل پایدار می دانیم و برای تسهیل در فرآیند کسب و کار مردم و  با هدف تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات، طرح افق یک را برنامه ریزی و اجرائی نموده ایم که در این طرح به اشخاص حقیقی مبلغ یک میلیارد ریال و به اشخاص حقوقی مبلغ ۵ میلیارد ریال با بازپرداخت ۶۰ ماهه برابر ضوابط مربوطه تسهیلات پرداخت می گردد.

همچنین به منظور کسب حداکثری رضایت مشتریان گرامی و افزایش رفاه خانواده به کلیه مشتریان در قالب طرح یکتا کارت ملل، کارت اعتباری عقد مرابحه جهت خرید خودرو وکالای بادوامایرانی و دریافت خدمات تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۳ ساله اعطا می گردد. جوادی با توجه به ارائه خدمات نوین به مردم و تسهیل در مراودات آنها گفت: با راه اندازی سامانه چکاوک در بانک مرکزی، از سال ۱۳۹۵ موسسه نیز به سامانه چکاوک بانک مرکزی متصل شده وکلیه چک های واگذاری مشتریان را در اسرع وقت وصول و وجوه وصولی را به حساب آنها واریز می نماید. این امر مورد استقبال مشتریان عزیز قرار گرفته و در چهار ماهه نخست سال ۹۹ رشد ۴۵ درصدی رقم زده است. ایشان در خاتمه در خصوص افزایش سرمایه موسسه عنوان داشتند با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و به دنبال آن اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار افزایش سرمایه ۶۵ درصدی موسسه اجرایی و با مشارکت حداکثری سهامداران در افزایش سرمایه مواجه شدیم که مراحل نهایی آن در حال انجام بوده و با ثبت سرمایه موسسه به ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش سرمایه در راستای بهبود کیفیت سرمایه و سایر نسبت ها کمک شایانی به موسسه خواهد نمود. وی در ادامه نیز اظهار داشتند در نظر داریم با اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس به افزایش سرمایه موسسه از طرق مختلف از جمله تجدید ارزیابی دارائی ها و سود انباشته اقدام نموده تا بیش از پیش بهبود کفایت سرمایه و سایر نسبت ها را شاهد باشیم. لازم به ذکر است در راستای اصل شفافیت، تمامی اطلاعات موسسه در مقاطع مختلف از طریق سامانه کدال افشا وجهت اطلاع سهامداران و مردم عزیز کشورمان قابل دسترسی می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.