×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز فعالیت سامانه داوطلبان خدمت دهی به کودکان کار (دا) خبرداد و گفت: این سامانه همزمان با برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار در ایوان انتظار میدان ولیعصر (ع) افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی سید مالک‌ حسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار با عنوان «کارنگ» از ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ گفت: مدتی پیش از کودکان حاضر در مراکز پرتو خواسته شد تا بهار و نوروز را در نقاشی‌های خود به تصویر بکشند که حاصل این نقاشی‌ها در نمایشگاه «کارنگ» به نمایش درآمده است.
وی با بیان اینکه افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه در ایوان انتظار برگزار خواهد شد، افزود: بخشی از نقاشی‌های کودکان نیز به شکل کارت پستال چاپ و منتشر شده است. همچنین عموم شهروندان علاقه‌مند می‌توانند از این نمایشگاه و هنر کودکان کار بازدید کنند.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه حذف کار کودک و توانمندسازی کودکان کار جز با مشارکت تمام شهروندان امکانپذیر نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به درخواست شهروندان در خصوص نحوه صحیح و استاندارد کمک به کودکان آسیب دیده، در معرض آسیب و به ویژه کودکان کار و خیابان، سامانه «دا» از سوی سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برای این منظور طراحی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه این سامانه با هدف استفاده از توانمندی‌ها، مهارت‌ها و دانش شهروندان به شکل مستقیم برای کمک به کودکان کار و خیابان شهر تهران فعالیت می‌کند، گفت: هدف اولیه از طراحی این سامانه تشکیل بانک اطلاعاتی از شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد داوطلب و در عین حال معرفی نیازهای کودکان و مراکز فعال در حوزه کودکان کار برای جذب فعالیت‌های داوطلبانه و رفع نیازهای کودکان کار است.

وی با بیان اینکه «سامانه دا» در بستر سایت چهارراه کودک اجرایی شده است، افزود: این سامانه شامل ثبت نام افراد حقیقی داوطلب و ثبت نام سازمان‌های مردم نهاد داوطلب است. متقاضیان حقیقی و نیز سازمان‌های مردم نهاد با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت اطلاعات هویتی، ارتباطی و اعلام مهارت‌ها و حوزه‌های علاقه‌مندی خود می‌کنند و پس از آن فرآیند راستی آزمایی و بررسی صلاحیت افراد و سازمان‌های مردم نهاد از سوی شهرداری تهران آغاز خواهد شد.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران بعد از صحت‌سنجی و بررسی این اطلاعات از افراد داوطلب دعوت خواهد کرد تا در بسترهایی که از سوی این نهاد برای انجام کار داوطلبانه فراهم شده، مانند مراکز پرتو، اتوبوس‌های ارائه خدمات اجتماعی به کودکان کار و … مشارکت داشته باشند. در بخش دیگری نیز با توجه به اهمیت برقراری ارتباط کارآمد بین داوطلبان و مراکز فعال در حوزه کودکان کار و خیابان، بعد از نیازسنجی‌های لازم، خلأهای آموزشی، بهداشتی، درمانی، تغذیه‌ای و … کودکان از طریق «سامانه دا» اطلاع رسانی می‌شود تا «سامانه دا» به مثابه پل ارتباطی بین داوطلبان و نهادها و سازمان‌های خدمت‌رسان به کودکان کار، نقش مؤثری در جهت‌دهی این فعالیت‌ها ایفا کند.
به گفته حسینی فعالیت «سامانه دا» به شکل کامل در سایت چهارراه کودک منعکس می‌شود تا ضمن شفافیت در عملکرد خود، با اطلاع‌رسانی به موقع، زمینه برای جذب داوطلبان جدیدی که می‌توانند برای کمک به کودکان کار و خیابان وارد عمل شوند را فراهم کند.

به گفته وی تمامی شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد با هر تخصص، مهارت و زمان آزادی که دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت چهارراه کودک به نشانی www.4rahkoudak.ir فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.