×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

اقتصاد زمانه : محمود کلهری شهردار منطقه ۵ از رونمایی از دیوارنگاره «سردار دلها» با حضور جمعی از دوستداران شهید خبر داد و افزود: یاد و خاطره شهدای عزیز و مکتب و گفتمان شهید سلیمانی همواره در زندگی ما جاری وساری است و امیدواریم این دیوارنگاره که در سالروز عروج ایشان رونمایی شد، عرض ارادتی به محضر شهدا باشد و همواره رهرو راه شهیدان گرانقدر باشیم.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، روز گذشته(جمعه ۱۲دیماه) و با حضور مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، دکتر محمدسالاری و دکتر مجید فراهانی اعضای شورای شهر تهران ، دکتر برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و محمود کلهری شهردار منطقه۵ به همراه جمعی از اصحاب رسانه از دیوارنگاره شهید سلیمانی رونمایی شد.

*تاکید بر ترویج مکتب سردار شهید سلیمانی

شهردار منطقه۵ در مراسم رونمایی از دیوار نگاره سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: مکتب سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری است و امروز گسترش و ترویج فرهنگ و مکتب این سردار شهید مطالبه مردم و نیاز جامعه است.

محمود کلهری با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی درباره گرامیداشت گفتمان شهید افزود: مدیریت شهری نیز همسو با این نیاز حرکت کرده و اکنون اتفاقات ارزشمندی در تمام شهر برای بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه۵ با تاکید بر اهمیت تلاش برای تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: امیدواریم با اینگونه اقدامات و به تصویر کشیدن مشارکت و حضور حداکثری مردم جلوه هایی از حضور و اتکای دوسویه مردم و نظام اسلامی ، هرچه بیشتر شاهد سربلندی و عزت کشور عزیزمان باشیم. استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از هر راهی وارد شده است و دشمنان پس از ترور شهید سلیمانی اقدام به گسترش تحریمهای غذایی و دارویی علیه ایران کردند.

وی با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده خاطرنشان کرد: دشمن برای جلوگیری از پیشرفتهای علمی کشورمان اقدام به ترور شهید محسن فخری زاده کرد.

شهردار منطقه ۵با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی در یک سال گذشته در جوامع اسلامی گسترش پیدا کرده است، گفت: مدیریت شهری برای گرامیداشت نخستین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه های بسیاری را پیش بینی کرده است.

کلهری با اشاره به اینکه در منطقه ۵طرحهای دیگری را برای گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی در نظر گرفته شده است، افزود: در ابتدا این دیوارنگاره که با حضور مسئولان بهره برداری رونمایی شد و در ادامه نیز در سایر محلات طرحهای اجرا خواهد شد

**تقدیر از اقدام ارزشمند مدیریت شهری

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تقدیر از اقدام صورت گرفته گفت: دیوارنگاری تصویر مطهر حاج قاسم سلیمانی کار بسیار ارزشمندی بود. انشاالله بتوانیم از مکتب ایشان به‌عنوان سرمایه در نسل‌های آینده و در مقابله و مبارزه با استکبار استفاده کنیم.

بختیاری با بازخوانی خاطره هایی از حضور سردار سلیمانی در میادین مختلف گفت: حاج قاسم در چهل سال گذشته در تمامی موقعیت ها و موضوعات مختلف در صحنه حضور داشته و مردم شاهد حضور پرثمرشان بودند و به نیکی در آیین بدرقه و تشییع ایشان قدردانی کردند.

بختیاری با اشاره به ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی سردار دل‌ها «اخلاص» بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردند و عامل ماندگاری حاج قاسم اخلاص بوده و ایشان ۴۰ سال در صحنه‌های سخت با اخلاص حضور داشت.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: انقلابی بودن، جهادی عمل کردن، بسیجی و سرباز بودن از ویژگی‌های مکتب حاج قاسم است که باید آن‌ها برای جوانان تبیین شود؛ امروز حاج قاسم قهرمان ملی ما است و با تبیین اهداف حاج قاسم جوانان دیگر کشورها می‌توانند در این مکتب پرورش پیدا کنند.

*حاج قاسم یک الگوی تمام عیار

مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم رونمایی دیوارنگاره سردار سلیمانی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی، برای نسل جدیدیک الگوی تمام عیار است و باید از این سرمایه ملی به نحو احسن استفاده کنیم.

فراهانی با تقدیر از اقدام مدیریت شهری برای تصویرنگاری از شهید سلیمانی تاکید کرد: راه و اندیشه سردار دل‌ها باید در ذهن‌ها نقش ببندد و الگوپذیری و نهادسازی آن در یاد  نسل جوان ساری و جاری باشد.

*سردار سلیمانی اسطوره ملی تاریخ

محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: سردار سلیمانی، تمام هستی خود را برای عزت، اقتدار و صیانت از تمامیت ارضی کشور در طبق اخلاص گذاشت.

سالاری با اشاره به طراحی برنامه های متنوع برای این رویداد ادامه داد: امسال شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، مبتنی بر رویکرد مشارکت‌دهی مردم عمل کرده است و برنامه‌هایی که شهرداری منطقه۵ ارائه داده مبتنی بر همین رویکرد بوده است.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به شخصیت و ویژگیهای شهید سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: ایشان متعلق به جناح و گروه خاصی نبودند و برای همه آحاد جامعه است و همگان باید برای گرامیداشت یاد و خاطره ایشان و رهروی از مکتب شهید گام بردارند.

وی گفت: در جلساتی که ستاد گرامیداشت نخستین سالگرد حاج قاسم در شورای شهر تهران برگزار شد به این نکته تأکید شد که نباید مراسم ایشان دولتی باشد و شهرداری تنها تسهیل گر باید باشد

*الگوسازی شخصیت شهید سلیمانی

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: وظیفه شهرداری و سایر نهادها، معرفی شخصیت، زوایای زندگی و رفتار و رویکرد حاج قاسم سلیمانی است.

برزین ضرغامی بیان کرد: دیوارنگاری، نامگذاری معابر، نصب پرتره از تصاویر شهید و ساخت تندیس ابزارهای شهرداری برای الگوسازی و معرفی شخصیت و مقام شهید سلیمانی است. به‌زودی دیوارنگاره‌های دیگری از تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در برخی از معابر و مناطق تهران رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: دیوارنگاره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه ۵ در یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های این منطقه قرار دارد. همچنین قرار است دیوارنگاره تمثال سردار شهید سلیمانی در بزرگراهی که به نام ایشان نامگذاری شده است، رونمایی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در رابطه با بهره‌برداری از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پایتخت تصریح کرد: این تندیس توسط یکی از هنرمندان بنام در حال آماده سازی است و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته در دهه فجر این اثر رونمایی خواهد شد.

ضرغامی ادامه داد: اکثر فضاهای شهری به بیلبوردهای شهید سلیمانی اختصاص داده شده است. همچنین امشب و فردا شب ویدئو مپینگ بر روی برج آزادی با موضوع حاج قاسم پخش خواهد شد.

دیوار نگاره شهید قاسم سلیمانی که روز جمعه ۱۲ دی ماه۹۹ درساختمان شهرداری منطقه۵ رونمایی شد، توسط هنرمندان این منطقه طراحی شده و با استفاده از چاپ بر روی کاشی و سرامیک، در ابعاد حدودی ۷۶مترمربع اجرا شده و در خیابان آیت الله کاشانی قابل رویت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.