×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه :معاون وزیر در امور زراعت، از حضور یکهزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی در طرح جهش دیمزارهای سال جاری در ۲۱ استان کشور خبر دا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر معاون وزیر در امور زراعت در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کشت محصولات زراعی در کشور، گفت: ۱۸ میلیون هکتار اراضی قابل کشت اعم از زراعت، باغبانی و فعالیت‌های شیلاتی در کشور وجود دارد و حدود ۹.۵ میلیون هکتار از اراضی دیم است.

وی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها، افزود: این طرح از ۳ سال گذشته با نظر موافق مقام معظم رهبری و با همراهی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) آغاز شده است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، با اقدامات علمی، فنی، ترویجی، آموزشی و پیگیری‌های مستمر و ساختارمند می‌توانیم عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

وی با بیان این که این مهم به معیشت کشاورزان دیم‌کار نیز کمک می‌کند، یادآور شد: در ابتدای انجام طرح، در سطح حدود ۶۶۰ هزار هکتار به صورت آزمایشی برنامه‌ریزی شد و نتایج خوبی به همراه داشت که در گزارش به مقام معظم رهبری، نتایج تقدیم حضرت آقا شد و ایشان گفتند که کار بسیار خوبی است و ادامه دهید.

به گفته مهاجر، در سال گذشته این طرح با وسعت بیشتری انجام شد و امسال هم در ۲۱ استان کشور در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: همچنین در سال جاری یکهزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی با معرفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که تجربه لازم را داشتند، در این طرح حضور یافتند.

معاون وزیر در امور زراعت با بیان این که تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از این اراضی بیمه شدند، افزود: خشکسالی یکی از تهدیدهایی است که زندگی کشاورزان مناطق دیم را تهدید می‌کند و سعی شده تا با بیمه این دغدغه‌مندی کاهش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.