×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024

اقتصادزمانه : مدیرعامل بورس تهران از حضور ۳۸۶ شرکت در بورس تهران و ۱۷۶ شرکت در تابلو بورس خبر داد که بر این اساس بخش عمده تولیدات کشور به میزان ۸۰ درصد در بازار دوم و اول این بازار فعالیت دارند.

به گزارش اقتصادزمانه : محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در جلسه صمیمانه‌ای که امروز با اصحاب رسانه در محل این ساختمان برگزار گردید، گفت: حکمرانی اقتصاد کشور امیدواریم در جهت شفاف تر شدن قدم بردارد و امیدوار هستیم با ورود برخی قوانین، اعتماد مردم به بورس برگردد. در مورد حاکیمت شرکتی نیز ۲ اتفاق را شاهد هستیم، قرار است پرسشنامه توسط حسابرسان معتمد پاسخ داده شود. سازمان بورس قصد دارد ضوابط را توسط حاکمیت شرکتی ابلاغ کند و امتیاز شرکت ها به صورت شفاف اعلام شود.

وی در مورد بسته بودن نمادها و ابطال برخی نمادها، اظهار داشت: یک رویه در این خصوص در بورس تهران وجود دارد. زمانیکه معاملات انجام می شود که ابهامی برای فعالان درباره ۴ درصد یا ۵ درصد نماد مربوطه وجود دارد. کارشناسان بررسی می کنند که کشف قیمت منطقی است یا جریان سازی انجام می شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه در کدهای معاملاتی هم تغییر رویه انجام شده است، ادامه داد: هیچ کد معاملاتی رو بیشتر از ۵ روز بسته نگه نمی داریم و کارگزار می تواند بعد این مدت آن کد معاملاتی را باز کند. هیچ تعهدی هم در این زمینه انجام نمی شود.

مدیرعامل بورس تهران در مورد ماینرها هم گفت: هئیت مدیره قبلی بورس شکایت کرد و این ابزار فعلا به صورت ضبط حفظ است و بیت کوین های کشف شده فعلا در بورس تهران محفوظ است.

وی بازدهی درآمدی تولیدکنندگان کشور در بورس را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: ارزش بازاری صندوق‌های حاضر در این باز تقریبا ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که بخش عمده آن را صندوق‌های با درآمد ثابت تشکیل می‌دهد و مابقی را صندوق‌های بازارگردانی و مختلط و… دارا می‌باشند. مقایسه سهم سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و صندوق‌ها نشان می دهد که سهم قابل توجهی را این صندوق‌ها توانسته‌اند به خودشان اختصاص بدهند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.