به گزارش اقتصاد زمانه، اعطای جایزه مذکور براساس بررسی دقیق اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی در طی یک سال گذشته و به پاس مقابله با بیماری همه گیر کرونا و ارزیابی هیات داوران “چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی”صورت گرفت.
شایان ذکر است با شروع اولین مباحث در خصوص شیوع کرونا در کشور ، ذوب آهن اصفهان با تشکیل ستادبحران با ریاست مدیر عامل شرکت ، اقدامات موثر و گسترده ای با برنامه ریزی مناسب و هماهنگ با سایر مراجع ذیربط از سوم اسفند ماه آغاز نمود . در این ستاد بحران ، معاونین مدیرعامل شرکت ، بیمارستان شهید مطهری ، مدیریت های HSE ، خدمات و امور اجتماعی ، روابط عمومی ، بازرسی ، حراست و امور شهری و پسماند عضویت دارند و کلیه فعالیت ها بر اساس مصوبات آن انجام می شود . فعالیت مستمر بخش های مذکور به همراه سایر مدیریت های شرکت در خط تولید و پشتیبانی و همچنین حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ، موجب دست یابی ذوب آهن اصفهان به این جایزه شد .
در آیین برگزاری همایش اهدای جوایز که در مرکزهمایشهای سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد، پروفسور دکتر سعید رضاعاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکترکیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از اساتید و پیشکسوتان علوم ارتباطات حضور داشتند.
اهم اقدامات ذوب آهن اصفهان در مقابله با ویروس کرونا
-تشکیل ستاد ویژه مقابله با ویروس کرونا قبل از شیوع آن در کشور (اوایل بهمن ماه سال۱۳۹۸(
-تجهیز بیمارستان درجه یک شهید مطهری ذوب آهن برای پذیرش و درمان بیماران کرونایی( خانواده ذوب آهن ، مردم شهرستان لنجان و استان اصفهان ) با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۸ و تداوم خدمات در سال ۱۳۹۹ تا اعلام وضعیت سفید.
-ضد عفونی نمودن سرویس های ایاب و ذهاب به منظور جلوگیری از انتقال ویروس از کار خانه به خانواده ها و بالعکس
-پرداخت حقوق ۵ هزار نفر از کارکنان جنرال شیفت(روزکاردائم) بدون حضور در محل کار به منظور قطع زنجیره کرونا و جلوگیری از شیوع آن.
-مشارکت در ضد عفونی کردن معابر شهری در شهرستان لنجان
-انتشار و توزیع رایگان کتاب « جلوتر از ویروس کرونا حرکت کنید » به تعداد ۲ هزار جلد
-انتشار ۴۶ عنوان پوستر ، موشن پوستر و اینفوگرافی با موضوع پیام های بهداشتی و هشداری در خصوص کرونا
-ایجاد کانال اختصاصی در حوزه سلامت در پیام رسان های تلگرام ، واتساپ و ایتا
-انتشار ویژه نامه اختصاصی مقابله با کرونا به تعداد ۵ هزار جلد
-اختصاص دادن بخش های مختلف هفته نامه آتشکار به مطالب آموزشی و خبری پیرامون کرونا
-طراحی، چاپ و توزیع پوستر مربوط به بیماری کرونا در شهرستانهای اطراف شرکت به تعداد ۱۰ هزار نسخه و بروشور ۷ هزار برگ
-طراحی، چاپ و نصب ۲۷۰ متر مربع بنر دراستند، لمپوست و بیلبوردهای محیطی سطح شرکت جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی روش های مقابله با ویروس کرونا
-حمایت از رسانه های استان و رسانه های سراسری به ویژه در شرایط اقتصادی نامساعد دوران کرونا
-تولید و انتشار ۲۷ کلیپ و فتوکلیپ از همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در خط تولید و مقابله با کرونا
-برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری با موضوع مقابله با کرونا ، نوروز در خانه بمانیم و پدر من قهرمان است و ….
-پوشش خبری فعالیت های ذوب آهن اصفهان در مقابله با کرونا و انتشار در رسانه های کشور ، استان و شهرستان لنجان
جریان سازی همیاری مردمی با فعال نمودن گروه جهادی فولادمردان ذوب آهن در شهرستان لنجان
-تأمین اقلام بهداشتی شامل ۳۰ هزار عدد ژل ضدعفونی، ۳۵۰۰ لیتر محلول وایتکس، ۲۵۰ هزار عدد ماسک، ۱۵۰۰ لیتر الکل و ۱۰۰ هزار جفت دستکش برای کارکنان شرکت و خانواده های ایشان
-تجهیز و راه اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰۰ عدد
-مشارکت در تامین اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی و ۳۵۰ هزار عدد ماسک برای مردم شهرستانهای اطراف کارخانه
-انجام نظرسنجی از کارکنان در مورد ارزیابی اثربخشی اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ و پیگیری اجرای اقدامات اصلاحی مربوطه
-تدوین و ضبط گزارشهایی در مورد بیماری کرونا
-ساخت تیزر جهت پیشگیری از بیماری کرونا و پخش در شبکه های اجتماعی
-تهیه فیلم و گزارش به صورت مستمر از روند بهبود بیماران کرونایی در بیمارست