به گزارش اقتصاد زمانه، خطیبی گفت : از همه تلاشگران ذوب آهن اصفهان که در راستای تولید ریل ملی و خودکفایی کشور نسبت به تامین این کالای استراتژیک تلاش کردند به ویژه مهندس یزدی زاده مدیرعامل این شرکت که اهتمام ویژه ای در این خصوص داشتند تشکر و قدردانی می کنم.
وی افزود : در سال ۹۷ صحبت از ریل ملی مطرح شد و هم اکنون که در سال ۹۹ قرار داریم مصرف ریل ما در پروژه های مختلف کشور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ذوب آهن اصفهان تامین می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : کیفیت ریل تولید شده در ذوب آهن مورد تایید است زیرا این محصول بر اساس سخت ترین استانداردهای روز دنیا تولید می شود.
این مقام مسئول گفت : اولین ریل ذوب آهن در راه آهن میانه – بستان آباد نصب شد و در محورهای میانه- اردبیل،همدان -سنندج،چابهار -زاهدان و همچنین رشت- کاسپین که حداکثر تا یک ماه دیگر ریل گذاری آنجا نیز آغاز می شود از این محصول دارای ارزش افزوده بالا استفاده می شود .
خطیبی بیان کرد : با توجه به کیفیت،ظرفیت و توان تولید ریل در این شرکت ، صلاح بر این است که متکی به تولید داخل باشیم و این مهم یک ارزش برای ما تلقی می شود زیرا انقلاب بزرگی را در زیر ساخت های حمل و نقل کشور رقم زد.
معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد : شرکت ساخت ، حدود ۵۰ هزار تن ریل نیاز دارد اما در کل کشور پیش بینی می شود که تا ۱۰۰ هزار تن ریل در سال مورد نیاز باشد.
منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت : انصافاً تولید ریل در این شرکت مرهون حمایت های وزارت راه و شهرسازی است و خوشبختانه محدودیتی از نظر کمی،کیفی و تنوع تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نداریم.
وی با اشاره به اینکه اولین نمونه از ریل سوزن هم امیدواریم در شهریورماه به تولید برسد خاطر نشان کرد : اگر بخواهیم تولید سایر محصولات را در کنار ریل ادامه بدهیم ، توان تولید این محصول تا ۲۰۰ هزار تن وجود دارد اما در صورت توقف تولید سایر محصولات ، ذوب آهن اصفهان توان تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را دارا است.
شایان ذکر است مدعوین از بخش های مختلف کارگاه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نیز بازدید کردند و طی نشستی در خصوص تولید این محصول استراتژیک و استفاده از آن در خطوط مختلف ریلی کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.