×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024

اقتصاد زمانه: یک مقام مسئول کارگری معتقد است درآمدهای نفتی باید در جهت زیرساختهای اساسی کشور به کار رود و رویکرد بودجه سال آینده، کمک به معیشت و تامین مسکن کارگران و نیازمندان و دیگر اقشار جامعه باشد.

فتح اله بیات با اشاره به کاهش وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت و تاثیر آن بر زندگی کارگران،  گفت: اینکه بودجه بر اساس نفت پایه ریزی نشود خوب است و اگر توجه ویژه به تولید داخل داشته باشیم و روی فعالیتهای تولیدی و صادراتی برنامه ریزی کنیم به نفع کشور و نیروهای کار است لذا هرچه به این سمت و سو برویم چشم انداز و آینده خوبی برای کشور ترسیم خواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ثبات اقتصادی وجود ندارد و بازار نفت دچار مشکل است باید فرض را بر این بگذاریم که فروش نفت به طور کامل محقق نمی شود، در این شرایط لازم است که برنامه اقتصاد تولیدمحور را در دستور کار قرار بدهیم تا چنانچه بعدها بازار خوبی برای فروش مهیا شد، وارد آن شویم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه درآمدهای نفتی باید صرف امور زیربنایی و معیشت مردم شود، ادامه داد: از نظر من درآمدهای نفتی پس اندازی است که نباید بودجه به آن اتکا داشته باشد. ما می توانیم بخشی از این پس انداز و درآمد حاصل از فروش نفت را در جهت تامین معیشت و مسکن مردم، کارگران و نیازمندان و کمبودهایی که در بخشهای آموزش و با اولویت بهداشت و درمان در داخل داریم، صرف کنیم.

بیات گفت: بسیاری از کسب و کارها به دلیل کرونا و مشکلات پیش آمده، موقعیت شغلی و کاری خود را از دست داده اند و کارگران فاقد بیمه از نعمت بیمه بیکاری محروم مانده اند بنابر این رویکرد بودجه سال آینده با فرض تداوم کرونا و فشارهای اقتصادی باید رفع مشکلات کسب وکارها، حفظ امنیت شغلی نیروهای کار و برقراری حمایتهای اجتماعی باشد.

این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: کسانی که الفبای اقتصاد را می دانند و دغدغه بخش تولید و کشاورزی را دارند قطعا از کاهش وابستگی به نفت وسوق دادن درآمدهای نفتی به سمت تولید داخل استقبال می کنند. طی سالهای گذشته توجه ویژه به بخش تولید نشده است. اگر تولید مورد حمایت جدی تری قرار می گرفت مشکلاتی که امروز در حوزه حقوق و دستمزد،  قراردادهای کار و بیکاری وجود دارد،  شاهد نبودیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.