×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سینا بنا به رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور فیزیکی اقلیت اعضا و اکثریت سهامداران (مجموعا ۷۶٫۹۵ درصد) به صورت آنلاین رأس ساعت۱۴:۳۰ روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه ۹۹ برگزار شد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی بانک سینا در این جلسه پس از انتخاب اعضای هیأت رئیسه مجمع، متشکل از آقایان بیگدلی نماینده بنیاد مستضفعان، مرادپور نماینده دولت، منصوری نماینده بنیاد علوی، موسوی نماینده سازمان حسابرسی، مروج معاون امور مالی و سرمایه گذاری و دهقاندار مدیر امور حقوقی بانک، خانم یوسفی نماینده سازمان بورس اوراق بهادار (از طریق ارتباط تصویری) به ریاست دکتر دانیالی قائم مقام بانک سینا، گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ از سوی مدیرعامل بانک ارائه شد.

دکتر ایمانی گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم بانک سینا، تلاش برای افزایش رضایتمندی تمامی ذینفعان گرامی از طریق ایجاد ارزش افزوده و بازدهی بیشتر است که در همین راستا با پیاده سازی برنامه ها و سیاست های توسعه ای، توانسته گام های مهمی را بردارد به طوری که در سال یاد شده، مجموع سپرده های این بانک ۱۸٫۹ درصد، مانده خالص مصارف بانک ۱۳ درصد و سودآوری آن ۳۴۷ درصد رشد را نشان می دهد.

وی با اشاره به اهمیت قیمت تمام شده پول در بانک ها اظهار داشت: استراتژی بانک سینا، تلاش برای تداوم روند کاهشی نرخ بهای تمام شده پول بوده است که خوشبختانه این نرخ در پایان اسفند ۹۸ به ۱۸٫۶ درصد رسیده که نسبت به سال قبل از آن یک واحد درصد کاهش نشان می دهد. این روند کاهشی را در نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات نیز شاهد هستیم به طوری که در پایان سال ۹۸ معادل ۶٫۳ درصد بوده که این رقم در حال حاضر ۵٫۶ درصد است در حالی که این رقم در پایان اسفندماه سال ۹۷ معادل ۶٫۶ درصد است. بانک سینا از نظر سرمایه ثبتی در رتبه ۶ و از لحاظ تعداد شعبه در رده ۷ کانون بانکهای خصوصی قرار دارد و دارای کمترین وابستگی به منابع بین بانکی با سهمی نزدیک به صفر است.

مدیرعامل بانک سینا در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم کاهش شدید فعالیت های ارزی بانک متاثر از تحریمهای ظالمانه، با اتخاذ تدابیری در حوزه درآمدهای کارمزدی مانند ارائه انواع خدمات از درگاه های غیرحضوری، بازاریابی جهت جذب مشتریان متقاضی ضمانتنامه ها و اعتبارات اسنادی ریالی و افزایش حدود اختیارات روسای شعب و مدیران مناطق، روند رو به رشد درآمدهای کارمزدی (غیرمشاع) در سال ۱۳۹۸ همچون گذشته تداوم داشته به طوری که رشد ۳۱ درصدی در مانده تعهدات بابت ضمانتنامه ها و رشد ۱۸ درصدی در کارمزدهای دریافتی را شاهد هستیم.

دکتر ایمانی، گفت: نرخ بازده دارایی(ROA) که نشان دهنده مدیریت دارایی ها برای کسب سود است، روند نزولی سال های گذشته خود در بانک سینا را از طریق بهبود ترکیب دارایی ها و کاهش سهم دارایی های غیرمولد و همچنین مدیریت هزینه های بهره ای و غیر بهره ای، معکوس نموده و با بازگشت به مدار سودآوری، حدود ۰٫۸ ریال به ازای هر ۱۰۰ ریال دارایی سود خالص در سال ۹۸ محقق شده درحالی که این رقم درسال ۹۷ تنها ۰٫۲ ریال بوده است. بر اساس شاخص نرخ بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) نیز، سهامداران بانک سینا در سال ۹۸ به ازای هر ۱۰۰ ریال حقوق مالکانه، ۱۲٫۴ ریال سود خالص کسب نموده اند در حالی که سال قبل از آن این رقم به ازای هر ۱۰۰ ریال معادل ۲٫۹ ریال بوده است.

وی، همچنین لزوم افزایش سهم بازار بانک را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: به منظور توسعه بیشتر فعالیت ها و رشد سودآوری، برنامه های متنوعی در دست اقدام است که از آن جمله می توان به اجرای برنامه های میان مدت ۵ ساله بانک (۱۴۰۳-۱۳۹۹)، اجرای پروژه به روز رسانی ICTMP با رویکرد تحول دیجیتال؛ طراحی و توسعه سیستم مدیریت خدمات فاوا (ITIL)، تلاش در جهت فروش سهام بانک در شرکت توسعه اعتماد مبین، حرکت به سمت بازرسی نوین و پیاده سازی بازنگری کنترلهای داخلی، تدوین استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)؛ تهیه و تدوین سند مدیریت برند بانک و احصاء پیشران ها، عدم قطعیت ها و تدوین سناریوهای آتی بانک سینا اشاره کرد.

وی در پایان از اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران قدردانی کرد و تلاش همکاران و مدیران بانک را به ویژه در ایام شیوع کرونا در کشور ستود و ابراز امیدواری کرد با تداوم تلاش ها و ارائه برنامه های پیشبردی، زمینه رضایت بیش از پیش سهامداران فراهم گردد.
در این جلسه پس از قرائت گزارش فعالیت هیأت مدیره و سازمان حسابرسی، صورت های مالی بانک سینا به تصویب اکثریت اعضا رسید و مقرر شد مبلغ ۶۰ ریال به ازای هر سهم پرداخت گردد.

در ادامه سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ جهت درج آگهی های بانک انتخاب شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.