×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

اقتصاد زمانه : پیمان میراب آستانه رییس مرکز روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جلسه تخصصی حوزه بانکی شورای اطلاع رسانی این وزارتخانه، عملکرد بانکها را در دوران شیوع ویروس کرونا و در مواجهه با تحریم ها شایسته قدردانی دانست و بر لزوم اطلاع رسانی هر چه بیشتر این اقدامات تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در این جلسه که به میزبانی این بانک در مجموعه تاریخی میدان امام خمینی (ره) و با حضور میراب آستانه رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد، جبل عاملی رییس روابط عمومی بانک مرکزی و روسای ادارات روابط عمومی بانکهای ملی، صادرات، ملت، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران و پست بانک همراه بود گزارشی از اقدامات و خدمات بانکها همزمان با شیوع ویروس کرونا، انجام مسئولیت های اجتماعی، آخرین خدمات نوین در نظام بانکی و اطلاع رسانی اقدامات بانکها در هشت ساله دولت تدبیر و امید ارائه شد.

میراب آستانه در این جلسه، مقوله اطلاع رسانی را حلقه مفقوده زنجیره خدمات ارائه شده از سوی سازمانهای زیرمجموعه وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته و گسترده بانکها در زمان شیوع کرونا در حوزه جلوگیری از هرگونه اخلال در ارائه خدمات با رویکرد ارائه خدمات به صورت غیر حضوری، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، توسعه فناوری اطلاعات در حوزه بانکداری دیجیتال، اعطای تسهیلات تکلیفی، تسهیلات ازدواج جوانان و عمل به مسئولیت های اجتماعی از جمله مواردی است که باید برای اطلاع رسانی آن به یک همکاری و اجماع مشترک رسیده تا از این طریق نگاه مردم به نظام بانکی را تغییر دهیم.

وی افزود: در جلسه اخیر دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با تولید کنندگان و کارآفرینان یکی از مواردی که به صورت مشترک توسط کارآفرینان عنوان شد مربوط به قانون جدید چک بود. آنها معتقد بودند که کسب و کارشان با اجرای این قانون با مشکل مواجه می شود در صورتی که با اطلاع رسانی شفاف و افزایش آگاهی صاحبان کسب و کار می توان به خوبی فضای موجود را مدیریت کرد چه بسا وظیفه اصلی وزارت اقتصاد و سازمان های زیر مجموعه آن ساماندهی فضای کسب و کار در جامعه است.

پویا جبل عاملی رییس روابط عمومی بانک مرکزی نیز از اجرای قانون جدید چک همزمان با اولین روز آغاز سال جدید خبر داد و گفت: اجرای مطلوب این قانون بیش از هر چیز به آمادگی همکاران شعب بانکها برای اطلاع رسانی به مشتریان بستگی داشته و زمان باقی مانده تا پایان سال فرصت مناسبی است تا با استفاده از ابزارهای مختلف بتوان چگونگی اجرای مرحله ای این قانون را به مشتریان اطلاع رسانی کرد.

در این جلسه هر یک روسای ادارات روابط عمومی بانکها گزارشی از اقدامات بانک متبوع خود را در زمینه های انجام مسئولیت های اجتماعی، اطلاع رسانی قانون جدید چک و تمهیدات در نظر گرفته شده از زمان شیوع کرونا ارائه کردند. در پایان مقرر شد گزارشی از اقدامات هر بانک در بخش های اشاره شده به وزارت اقتصاد ارسال تا پس از جمع بندی نسبت به ایده پردازی برای اطلاع رسانی جامع و مشترک اقدام شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.