×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ از برگزاری ویژه برنامه های شب یلدا در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش اقتصاد زمانه، غلامحسین ادب، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ ضمن تبریک شب یلدا با تاکید بر برگزاری جشن یلدای متفاوت در شرایط شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: آیین شب یلدا یا شب چله یا جشن چله یکی از مناسبت های دیرین مردم ایران بوده و هست اما با توجه به شرایط خاص کرونایی که در کشور حاکم است، بر خلاف سال‌های گذشته باید آیین شب یلدا را به شکلی متفاوت برگزار کنیم تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در جهت قطع زنجیره کرونا، یاری دهنده پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور باشیم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه امسال برنامه های یلدایی متفاوتی در شرایط شیوع کرونا در سطح منطقه خواهیم داشت، گفت: با همکاری سرای محله شریف برنامه های عروسکی در مجموعه اجتماعی و فرهنگی امام علی(ع) بصورت مجازی برگزار می شود.
ادب در ادامه افزود: به منظور ترغیب شهروندان به ماندن در خانه، کاروان یلدا با انجام فعالیت های مختلفی اعم از برنامه های هنری، تئاتر ، موسیقی، نمایش ننه سرما و… در سطح منطقه میزبان شهروندان خواهد بود.
ادب از رونمایی کتاب “شیدایی فرحروز” خبر داد و در ادامه گفت: این کتاب در خصوص سرگذشت زندگی یک جانباز ۷۰ درصد که ایثارگر هشت سال دفاع مقدس است که با حضور مولف و ناشر کتاب رونمایی خواهد شد. همچنین به مناسبت شب یلدا مراسم دورهمی دختران خیریه ملائک در بوستان ریحانه خواهیم داشت و به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) از کادر درمانی و پرستاران بیمارستان ها تقدیر و تشکر خواهد شد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ ادامه داد: از جمله برنامه هایی که برای شب یلدا برنامه ریزی شده است اجرای مسابقات عکاسی و حافظ خوانی، نقاشی و فیلم کوتاه و… در فضای مجازی، طراحی و اجرای المان شب یلدا در ساختمان ستادی و ساختمان امام علی(ع) و بوستان ریحانه و آذین بندی درختان با ریسه و انارهای چاپی در میدان اتریش خواهد بود. همچنین بنرهای پرتابلی یلدا در میادین و معابر پر تردد اکران و المان شب یلدا در ساختمان ستادی و ساختمان امام علی(ع) و بوستان ریحانه طراحی و اجرا خواهد شد
او افزود: آموزش های متنوع میوه آرایی ساخت عروسک و‌کاردستی کیک و شیرینی پزی و… در صفحات مجازی مرتبط با این معاونت، تهیه تاریخچه شب یلدا و انتشار در صفحات مجازی، اجرای طرح همدلی و کمک مومنانه به خانواده های کم برخوردار با توزیع بسته های ارزاق از جمله آجیل و‌ میوه ، اجرای کار داوطلبانه و مسئولیت پذیری اجتماعی (تهیه سه تن میوه توسط یکی از اعضاء انجمن شهرسازان منطقه۲۲ ) و توزیع آن توسط اداره خدمات اجتماعی منطقه در بین ۱۵۰۰ کودک کار سطح شهر تهران، ۵۰۰ خانواده نیازمند منطقه۲۲، گرمخانه های شهر تهران، کمپ های ترک اعتیاد منطقه ۲۲، برخی مساجد، محلات، خیریه های منطقه مانند دارالقرار، ملائک، توانمندسازی معلولین طلوع و … از ویژه برنامه های شب یلدایی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ است.
در پایان معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ گفت: برگزاری دورهمی‌ شب یلدا در شرایط کرونایی ممکن است به قیمت از دست دادن عزیزانمان تمام شود و حسرت نبودشان تنها به نیت لحظاتی بیشتر بودن در کنار هم، برایمان باقی بماند. پس تلاش کنیم شب یلدای امسال را دور از هم و در خانه های خود با تماشای برنامه های مفرح و شاد در نظر گرفته شده برگزار کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.