×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

توافقنامه توسعه مجتمع فولاد بناب بین گروه مالی گردشگری و قرارگاه خاتم الانبیا امضا و مبادله شد. این سند بین مهدی جهانگیری و سردار محمد به امضا رسید.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری در آیین امضای این توافقنامه گفت: امروز با امضای این سند زمینه سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه مجتمع فولاد بناب فراهم شد.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: توافقنامه فوق مقرر کرده ۸ پروژه اجرا شود که زنجیره فولاد را در مجتمع فولاد بناب از نیمه به انتها متصل می کند.
وی ادامه داد: این تعداد طرح ۱۱۰۰ فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد می کند.
به گفته رییس گروه مالی گردشگری، فولاد بناب با نگاه صادراتی توسعه می یابد و هم اینک نیز بخشی از تولیدات خود را به کشورهای همسایه در حال صدور دارد.
جهانگیری تاکید کرد: بزرگ ترین مزیت اجرای طرح در این مجتمع، وجود زیرساخت های لازم است به طوری هم اینک دغدغه ای برای تخصیص زمین، سوله و همچنین تامین آب برق و گاز نداریم.
از طرف دیگر در راستای مردمی کردن اقتصاد این نوید را میدهیم که زمینه حضور فولاد بناب تا پایان سال جاری در بورس مهیا میشود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ عبادتی بزرگ تر از ایجاد و فرصت شغلی برای جوانان مستعد این کشور نیست، خبر داد که گروه مالی گردشگری تا پایان سال در تمامی پروژه های خود، برنامه ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور را در پیش دارد.
جهانگیری درباره همکاری با قرارگاه خاتم اظهار داشت: در سال گذشته آهن اسفنجی بافت در منطقه محروم شهرستان بافت راه‌اندازی شد.
وی افزود: این گروه در سیرجان کارخانه هایی برای تولید کنسانتره سنگ آهن در دست راه اندازی دارد.
پیش از وی، سردار محمد فرمانده قرارگاه خاتم با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری توسعه بخش معدن را به عنوان نفت دوم کشور مورد تاکید قرار داده اند، گفت: امیدواریم با امضای این موافقتنامه زمینه تکمیل زنجیره ارزش، افزایش صادرات و توسعه اشتغال و درآمدزایی برای شهرستان بناب، شمال غرب و همچنین کشور فراهم آید.
سردار محمد ،ارزش ارزی توافقنامه اجرای هشت پروژه توسعه ای فولاد بناب را ۶۱۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: طرح های فولاد بناب و شهریار با رویکرد داخلی سازی اجرا می شود.
وی طول مدت اجرای طرح ها را ۴۸ ماه اعلام کرد و اظهار داشت: در مدت زمان اجرای طرح ها، سه هزار شغل و در زمان بهره برداری ۱۱۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: بحمدالله ظرفیت‌های بی‌شماری در کشور وجود دارد و کشور ما کشوری است که از نظر منابع خام ومواد اولیه سرآمد است؛ رتبه چهارم نفت و گاز جهان و حضور در بین ده کشور برتر معدنی دنیا نمونه‌هایی از این ظرفیت بالاست.
سردار محمد افزود: اما این که چرا امروز تاب‌آوری کشور در برابر تحریم‌ها دچار مشکل هست و مردم درگیر مشکلات معیشتی و اقتصادی شده‌اند به این امر بر می‌گردد که ما نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار بدهیم و هم‌افزایی ایجاد کنیم و زنجیره ارزش را در بخش‌های دیگر تکمیل کنیم و ارزش‌افزوده بیشتری به وجود آوریم و زمینه‌های تولید را برای مردم در یک اقتصاد مردم‌نهاد فراهم سازیم.
وی ضمن برشمردن مشکلات واسطه‌گری و سفته‌بازی در وضعیت کنونی اقتصاد کشور گفت: الحمدالله امروز کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است و نقدینگی هم در کشور بالاست و اینکه بتوانیم این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم کاری است که بانک گردشگری به خوبی این کار را به عنوان پیشتاز به جلو می‌‌برد و توافق‌نامه امروز نمونه‌ای از اقدامات مناسب در این راستا است.
سردار محمد همچنین به عملکرد ۳۱ ساله قرارگاه خاتم در حوزه های نفت وگاز و فازهای پارس جنوبی، تولید بنزین، مخابرات، صنایع و‌معادن و …اشاره کرد که با هدف تکیه بر توان داخلی و کاهش وابستگی به خارج از کشور انجام شده است.
در این برنامه بابک علیزاد شهیر مدیر عامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: ظرفیت فعلی تولید این مجتمع هم اینک ۷۰۰ هزار تن ذوب و شمش و همچنین ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن میلگرد است که با اجرای طرح های توسعه ظرفیت ها دو برابر افزایش می یابد.
به گفته وی، تولید فولاد های استراتژیک از جمله تیرآهن اچ (H) و ورق های سنگین جزو تولیدات آتی این مجتمع است.
علیزاد شهیر تاکید کرد: علاوه بر افزایش تولید، توسعه اشتغال در شهرستان بناب و شمال غرب کشور جزو اهداف پیش رو به شمار می آید.
ایوب مرادزاده نایب رییس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب نیز به جزییات توسعه مجتمع اشاره کرد و گفت: دستیابی به ظرفیت ذوب ۴۵۰ هزار تنی با سرمایه ۲۰۰ میلیون یورویی و اشتغال مستقیم ۲۰۰ و غیر مستقیم ۶۰۰ نفر، احداث واحد اکسیژن به ظرفیت ۹۰ میلیون متر مکعب با سرمایه ۴۵ میلیون یورویی و اشتغال ۵۰ نفر، احداث واحد فروآلیاژها شامل فرورسیلیس، فروسیلیکومنگنز و فرو منگنز در دو فاز ۲۵ هزار تنی با سرمایه ۴۵ میلیون یورویی و اشتغال ۲۰۰ نفر، مکان پروژه ذوب فولاد به ظرفیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن (که ظرفیت مجامع را به ۲ میلیون تن در سال افزایش می دهد) با سرمایه ۵۰۰ میلیون یورو و اشتغال ۵۸۰ نفر و همچنین طرح های پشتیبان شامل ورق سنگین و تیر آهن به ظرفیت ۷۰۰ هزار تن با سرمایه ۲۰۹ میلیون یورو، افزایش زیرسقفی مدول القایی به ظرفیت ۵۰۰ تن در روز، احداث خط تولید ریل و اتصال به شبکه سراسری راه آهن با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال و طرح تامین آب طرح های توسعه به میزان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است.
در این مراسم محمدرضا پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: طرح های فوق به سبب اینکه در بخش فولاد به عنوان صنعت مادر اجرا می شود سه تا چهار برابر رقم اعلامی، اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: مجتمع فولاد بناب علاوه بر نیاز داهل، بخشی از تولیدات را روانه بازار های صادراتی می کند.
محمد باقر بنایی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: اگر اقدامات و مساعدت های گروه مالی گردشگری نبود
شاهد توسعه این مجتمع نبودیم.
وی تاکید کرد: همکاری گروه مالی گردشگری و قرارگاه خاتم به یاری خدا سبب اقدامی شایسته و سبب ساز تحولاتی عظیم در سطح شهرستان و استان خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.