×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

اقتصاد زمانه : شهرداری منطقه ۲ ، به منظور حفظ و صیانت از درختان و فضای سبز و جلوگیری از آتش سوزی های ناشی از علف های خشک در سطح منطقه نسبت به جمع آوری به موقع و مستمر علف‌های هرز اقدام کرد.


به گزارش اقتصاد زمانه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲،جعفر میرزایی، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به اولویت برنامه های منطقه در صیانت از فضای سبز گفت: منطقه ۲ به لحاظ وجود ۱۹۰۸هکتار فضای سبز از مناطق برخوردار ومطلوب شهر تهران در بحث سرانه فضای سبز است ، برهمین اساس درآستانه فصل گرما برنامه ریزی منسجم جهت جمع آوری علف های هرز صورت گرفت.
میرزائی با بیان این که بازدید مستمر از سطوح فضای سبز، شناسایی نقاط پر خطر از لحاظ تراکم علف های هرز، علف تراشی به موقع دردستور کار اداره فضای سبز قرار دارد،گفت: عملیات حذف و جمع آوری علف‌های هرز در باغات ، زمین های غیر محصور ، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی به صورت برنامه مستمر با فعالیت روزانه ۹۰۰کارگر در حال انجام است.
او با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی در سطح منطقه می شود گفت: درراستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی، تشکیل اکیپ های اطفاء حریق در سطح باغات واحداث آتش بر در نقاط پر خطر شناسایی شده در دستور کار قرار گرفت.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو در پایان فعال کردن گشت های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه وهمچنین تهیه وسایل و ادوات و تجهیزات اطفاء حریق را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
او با اشاره به اهمیت زیاد اطلاع رسانی‌ها در کاهش حریق گفت: از مهمترین اقدامات علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق با توزیع اطلاعیه های هشدار دهنده در مناطق بحرانی انجام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.