×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصادزمانه : سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از آغاز دور سوم بازدیدهای مشترک اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و شرکت شهربان و حریم بان از مناطق ۲۲ گانه با هدف نظارت بر عملکرد شهرداری های نواحی در کنترل ساخت و ساز املاك واقع در محدوده شهر تهران خبر داد.

به گزارش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سمیه محمودان با تاکید بر ضرورت كنترل كيفيت اجرای فرآيند های ساخت و ساز با هدف افزایش ایمنی ساختمان های شهر تهران، گفت: طبق قانون، وظیفه صدور پروانه ساختمانی و همچنین کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر با هدف ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز، بر عهده شهرداری است. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این راستا و به منظور نظارت و كنترل بر ساخت و ساز املاك شهر، دستورالعمل هاي مربوطه را صادر و به شهرداري های نواحي ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای صحیح این دستورالعمل ها، کارشناسان اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه در جریان بازدیدهای دوره ای از سطح نواحی که با حضور كارشناسان شهرداري های نواحي و نيروهاي شركت شهربان و حريم بان انجام می شود، به ارائه آموزش های لازم و رفع ابهام درخصوص نحوه اقدام و عملکرد سیستمی سامانه های مربوطه می پردازند که نظارت میدانی بر فعالیت کارگاه های ساختمانی نیز بخشی از برنامه این بازدیدهای دوره ای است.

محمودان با بیان اینکه این بازدیدها به صورت مشترک توسط کارشناسان اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و نیروهای شرکت شهربان و حریم بان انجام می شود، اظهار داشت: از نتایج مثبت این بازدید ها می توان به احصاء چالش ها و مشکلات سامانه های شهرسازی و سامانه شهربان و تحقق ناحیه محوری اشاره کرد که اين امر موجب رفع بسياري از نواقص، پويايي و اثربخشي عملكرد شهرداري های نواحي در انجام وظايف محوله شده است.

وی افزود: اکنون در مرحله جدید این بازدید ها قرار است، به وضعیت ماندگاری پرونده ها در کارتابل های شهرداری نواحی و کنترل و رسیدگی به تخلفات ساختمانی پرداخته شود، همچنین در این فرآیند، عملکرد نواحی تحت پوشش مناطق ۲۲گانه نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.