اقتصاد زمانه : شرکت بیمه ایران با ارائه انواع خدمات برخط روند رو به رشدی را در جهت کسب رضایت مشتریان و سهولت در امر حمایت از تولیدکنندگان را دنبال میکند. برنامههای مدیریتی که سبب افزایش چابکی کارکنان و نمایندگان همراه با رشد آمار عملکرد در شرکت بیمه ایران شده است.
بیمه ایران به عنوان شرکت بیمه دولتی و بزرگترین شرکت بیمه کشور، در طول سالها تلاش کرده است تا با راهبری بازار و توسعه خدمات برخط و غیرحضوری، نیازهای بیمهای مردم را به بهترین شکل ممکن برآورده کند.هدف اصلی بیمه ایران در تحقق شعار سال ۱۴۰۲، کاهش مشکلات و دغدغه های تولید کنندگان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی برای ادامه فعالیت آنها میباشد، تا از این رهگذر علاوه بر کسب حداکثری رضایت مشتریان به افزایش درآمد و بیشترشدن سهم خود از بازار دست پیدا کند.
با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال که در شعار سال تحت عنوان رشد تولید و مهار تورم عنوان شد، کلیه ارکان مسئولیتی که دغدغه رفع مشکلات و بحرانهای اقتصادی موجود را دارند این شعار را نصبالعین برنامه های حمایتی خود در مسیر توسعه اقتصادی قرار دادهاند. شرکت بیمه ایران به عنوان بازوی حمایتی دولت از تولیدکنندگان در راه رسیدن به اهداف توسعهای و تولیدی، کاهش دغدغه و نگرانی از آسیبهای احتمالی مسیر تولیدکننده را با برنامهها و اقدامات حمایتی خود تسهیل و سرعت بخشیده است. برنامههای بیمه ایران در جهت کسب درآمد بیشتر و رضایت مشتریان
بزرگترین شرکت بیمه کشور، با توجه به روند رو به رشد خدمات برخط، از جمله سامانه بیمه ایران، اپلیکیشن درمان پلاس، سامانه نظرسنجی و پاسخگویی ۲۴ ساعته، داشبوردهای مدیریتی، سامانه مغایرت گیری، سامانه یکپارچه بیمهگری و …، توانسته است پرتفوی خود را در سه ماه نخست سال جاری به میزان ۶۲ درصد افزایش دهد که این امر نشان دهنده استقبال عمومی و رضایتمندی مردم از سرویس های برخط بیمه ایران است.
این شرکت، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ علیرغم کاهش ۷/۵ درصدی سهم بیمه نامه های شخص ثالث ، حق بیمه های تولیدی شرکت از مبلغ ۸۳ هزار میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته به مبلغ ۱۳۴ هزار میلیارد ریال رسید و به این ترتیب افزایش ۶۲ درصدی پرتفوی بیمه ایران در سه ماهه نخست سال جاری محقق شد.
توسعه خدمات برپایه نرمافزار، تفویض اختیار سیستمی به نمایندگان در دوردست ترین مناطق کشور، پرداخت خسارت در کوتاهترین زمان ممکن با حفظ کرامت و جایگاه ارزشمند بیمهگزاران، زیاندیدگان و ذینفعان، و ارائه خدمات برخط و غیرحضوری، از مهمترین عواملی هستند که باعث رشد و چابکی بیمه ایران و ارتقای کیفیت خدمات آن شده است.
اقدامات حمایتی بیمه ایران از تولیدکنندگان
سیاست و اولویت اصلی بیمه ایران، پرداخت خسارت در کوتاهترین زمان ممکن با حفظ کرامت و جایگاه ارزشمند بیمهگزاران، زیاندیدگان و ذینفعان است. در این راستا، بیمه ایران در سه ماه نخست سال جاری نیز ایفای به موقع تعهدات خود را نشان داده و میزان خسارتهای پرداختی خود را نسبت به سال قبل افزایش داده است.
مدیر عامل بیمه ایران، با بسیج همه امکانات و توانمندیها، تلاش کرده است تا با راهاندازی سامانههای بیمه برخط و تفویض اختیار سیستمی به نمایندگان در دوردست ترین مناطق کشور، تسهیل مراحل صدور بیمهنامه و کاهش زمان رسیدگی و پرداخت خسارتها کمک کند.
بیمه ایران پس از وقوع حادثه آتشسوزی و اعلام بیمهگزار، کارشناسان خبره را برای برآورد و ارزیابی خسارت به محل حادثه اعزام میکند. فرآیند رسیدگی و پرداخت خسارت در بیش از ۷۰ درصد پروندههای خسارت آتشسوزی در کوتاهترین زمان ممکن و حداکثر ظرف ۴ ماه انجام میشود.
برای خسارتهای کمتر از ۲ میلیارد تومان علیالخصوص در بیمهنامههای مسکونی و غیرصنعتی، پرداخت خسارت حداکثر ظرف دو ماه مطابق آییننامه حدود اختیارات مصوب هیات مدیره انجام میشود. برای مبالغ بالاتر، مبلغی به عنوان علیالحساب یا پرداخت بخشی از خسارت قطعی شده برای پروندههایی که روند رسیدگی به آنها به دلایلی زمانبر خواهد بود، برای ادامه فعالیت و جلوگیری از توقف تولید پرداخت میشود.
بیمه ایران در پرداخت خسارت علیالحساب پس از وقوع حادثه آتشسوزی به تعدادی از بیمهگزاران پرداخت کرده است که از جمله میتوان به پرداخت خسارت به شرکت های گراند صنعت خراسان ۱۰۰ میلیارد ریال، کیان اکسیر ماهان ۴۰ میلیارد ریال، پالایش روغن سکان ۲۰ میلیارد ریال، پترونیکان البرز ۳۷ میلیارد ریال بابت قسمتی از خسارت ، ابتکار سپید البرز ۳۰ میلیارد ریال، نیروگاه رودبار لرستان ۲۰۰ میلیارد ریال(درحال پرداخت)، شرکت مدیریت طرح های صنعتی ۲۱۹،۸۹۰ دلار به اضافه ۱۸ میلیاردریال و شرکت تینار فوم ۳۳ میلیارد ریال، اشاره کرد.
شرکت بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه در کشور، وظیفه حفظ و حراست از سرمایه بیمهگزاران و رفع موانع تولیدی را دارد. هدف اصلی این شرکت کاهش مشکلات و دغدغههای تولیدکنندگان و فعالان عرصههای اقتصادی برای ادامه فعالیت آنها است. پرداخت خسارت در کوتاهترین زمان ممکن پس از وقوع حادثه میتواند به بیمهگزاران کمک کند تا به چرخه تولید و فعالیت بازگردند.
https://eghtesadezamaneh.ir/?p=71269