×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024

اقتصادزمانه : یازدهمین نشست قرار گاه جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر کلانشهر تهران برای اولین بار در مجتمع تربیتی ،آموزشی و درمانی یاورشهر ۹ سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، در این نشست دکتر احمد احمدی صدر دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران، سردار محمد مسعود زاهدیان معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل و مسئول قرارگاه ساماندهی معتادان متجاهر، دکتر جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی، دکتر هادی زاده دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، دکتر قناعت کار معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی ناحیه ۲۴ تهران، دکتر زمانی مدیرکل بهزیستی و رئیس کمیته هماهنگی مرکز ماده ۱۶ استان تهران، سرهنگ آذین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و جمعی از مقامات کشوری و لشکری دیگر حضور داشتند.
🔻دکتر احمد احمدی صدر گفت: مجموع ظرفیت ایجاد شده توسط شهرداری تاکنون ۵ هزار تخت می باشد که در قالب ۹ مرکز ایجاد شده است . مجموعه تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۹ مجتمعی است که مربوط به بخشی از تعهد ما برای ساماندهی معتادان متجاهر بوده و تا امروز حدود ۱۵۰۰ ظرفیت آن آماده بهره برداری است و کارهای مقدماتی فاز دوم یاورشهر۹ هم با ۲۵۰۰ ظرفیت در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال، آن را نیز به اتمام برسانیم که ظرفیتی معادل ۷۵۰۰ تخت ایجاد خواهد شد.
🔻دکتر احمدی صدر گفت: به جز اقدامات فیزیکی، ۹ گام هم طراحی کردیم به عنوان گام های تربیتی، آموزشی و درمانی. یکی از نقاط ضعف هایی که وجود داشته این بوده که متجاهرین پس از خروج از مراکز ماده ۱۶ مجددا به خیابان ها و دامن اعتیاد بر می گردند و درمان بی نتیجه می ماند که الگوی مداخله ما الگوی شبیه درمان بوده و چرخه هم طوری هست که نیاز به کمک دارد. در ۹ گام پیشنهاداتی ارائه دادیم که هم مباحث علمی، هم تخصصی و تربیتی در آن است و هم رهنمودهای مقام معظم رهبری در آن گنجانده شده است .
🔻وی افزود: این ۹ گام ناظر بر این است که شخص که وارد عرصه می شود صرفا سم زدایی صورت نگیرد بلکه بازگشت هویت، سلامت جسم، سلامت روح، حمایت از خانواده، ورود به حرفه آموزی، چرخه کار و ورود به چرخه در آمد در این ۹ گام آمده است و در انتها ورود به بازار کار و گام بسیار مهم صیانت پس از خروج هست که توسط مردم رخ دهد.
🔻سردار زاهدیان معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل و مسئول قرارگاه ساماندهی معتادان متجاهر نیز در این نشست ضمن تمجید از عملکرد شهرداری تهران دراین حوزه تصریح کرد: در هیچ دوره ای شهرداری تهران در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر تا این حد پای کار نبوده و اینگونه کار نکرده است.
🔻وی افزود: در یک دوره مراکزی در این رابطه تشکیل شد اما ادامه پیدا نکرد و تعطیل شد اما در این دوره نه تنها مراکز قبلی احیا شد بلکه با ایجاد مراکز جدید و اقدامی جهادی، بار بزرگی از دوش تهران و کشور برداشته شد.
🔻در پایان، مسئولان حاضر در این جلسه به اتفاق دکتر احمدی صد رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بازدید کاملی از یاور شهر۹ داشتند و از آخرین وضعیت آماده سازی فاز ۲ نیز باخبر شدند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.