×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 30 September , 2024

اقتصادزمانه :مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های پیمانکار بهره‌برداری این شرکت با بیان اینکه حمایت از پیمانکاران، سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های فولاد مبارکه است، گفت: درصددیم تا علی‌رغم وجود محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف، بیشترین کمک را در امور قراردادها به پیمانکاران برسانیم تا این عزیزان با کمترین مشکل به کار خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار فولاد، فولاد مبارکه یکی از صنایع شاخص در حوزه اشتغال‌آفرینی کشور است که با چرخه کاملی از زنجیره تولید (از سنگ تا رنگ)، ۸ درصد از تولید ناخالص ملی در بخش صنعت را تأمین می‌کند و توانسته به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال ۳۵۰ هزار نفر را در کشور فراهم کند که ۱۳ هزار نفر از این خانواده بزرگ را پیمانکاران تشکیل داده‌اند؛ خانواده‌ای که نقشی بی‌بدیل در به دست آمدن موفقیت‌های روزافزون این صنعت داشته‌اند. در همین راستا، نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های پیمانکار بهره‌برداری فولاد مبارکه و پنل تخصصی با حضور مدیرعامل، جمعی از معاونین این شرکت و مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاری حوزه بهره‌برداری برگزار شد.

افزایش میزان اشتغال در آینده‌ای نزدیک

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در این نشست اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در فولاد مبارکه رقم می‌خورند حاصل تلاش مجموعه‌ای از کارکنان و متخصصان باتجربه است. موفقیت‌های مهمی نظیر افزایش و ثبت رکوردهای ارزشمند تولید نیز نتیجه تلاش همه‌جانبه کارکنان و پیمانکاران عزیز است.

وی با اشاره به شکسته شدن رکوردهای تولید و جهش کمی و کیفی پروژه‌های فولاد مبارکه افزود: همه این اتفاقات با همکاری روزافزون پیمانکاران امکان‌پذیر است. ۱۳ هزار نفر در زمینه تولید، توسعه و خدمات به‌عنوان پیمانکار در موفقیت‌های فولاد مبارکه سهیم‌اند که در آینده‌ای نه‌چندان دور، میزان اشتغال در این مجموعه را بیش‌ازپیش افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیا به حوزه برون‌سپاری نگاه ویژه‌ای دارند و پیش‌بینی می‌شود که رشد روزافزونی را در این عرصه تا سال ۲۰۳۰ شاهد باشیم.

هدف‌گذاری برای ارتقای کمی و کیفی پیمانکاران

وی ادامه داد: استقبال صنایع دنیا از برون‌سپاری به این دلیل است که شرکت‌های فعال و متمرکز در هر زمینه، بهره‌وری بیشتری در حوزه‌های تخصصی خود دارند. به همین دلیل، یکی از اهداف فولاد مبارکه این است که پیمانکاران خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهد.

طیب‌نیا تصریح کرد: رشد بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌های تأمین و خدمات، ناشی از همکاری متقابل با صنایع و شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه است. به همین دلیل، بنا داریم با برگزاری چنین جلساتی با شرکای تجاری خود که در نتایج موفقیت‌هایمان سهیم هستند، تعامل بیشتری داشته باشیم.

تلاش برای تحقق «مدیریت مؤثر»، یکی از انتظارات مهم فولاد مبارکه از پیمانکاران است

وی اذعان داشت: در برخی از زمینه‌ها چالش‌هایی وجود دارد و می‌خواهیم با نگاه به پیمانکار به‌عنوان «شریک تجاری» شرایط را برای فعالیت بهتر پیمانکاران مهیا کنیم. به همین دلیل، شنیدن پیشنهاد‌ها و ایجاد تعاملات سازنده از سوی پیمانکاران با در نظر گرفتن محدودیت‌ها بسیار راهگشا خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: تلاش برای تحقق «مدیریت مؤثر»، یکی از انتظارات مهم فولاد مبارکه از پیمانکاران است؛ چراکه نقش مدیریت پیمانکاران، نقشی بی‌بدیل در اجرای پروژه‌هاست و کارکنان باید به‌وسیله پیمانکار خود مدیریت شوند.

پیمانکاران و کارکنان فولاد مبارکه اعضای یک خانواده هستند

وی ادامه داد: پیمانکاران نیز باید نقش خود را در ایجاد انگیزه در کارکنان به‌خوبی ایفا کنند؛ چراکه ایجاد انگیزه در نوع عملکرد کارکنان تأثیر بسزایی دارد و این موضوع طی بازدیدهای میدانی انجام‌شده از برخی شرکت‌های پیمانکاری فولاد مبارکه، ملموس بوده است.

طیب‌نیا عنوان کرد: فولاد مبارکه پیمانکاران و کارکنان خود را اعضای یک خانواده می‌داند و به همین دلیل پیمانکاران هم باید بیش‌ازپیش، چنین رویکرد و نگاهی را در سازمان خود تقویت کنند. فولاد مبارکه در تلاش است تا بستر ایجاد اشتغال در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف را فراهم سازد.

پیمانکاران فولاد مبارکه با صداقت، مشغول کار هستند

وی با تأکید بر اینکه حمایت از پیمانکاران، سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های فولاد مبارکه است بیان داشت: درصددیم تا علی‌رغم وجود محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف، بیشترین کمک را در امور قراردادها به پیمانکاران برسانیم تا این عزیزان با کمترین مشکل به کار خود ادامه دهند. در فولاد مبارکه همواره تعدیل‌ها براساس فرمول‌های موجود در همان ماه‌های ابتدایی سال انجام می‌شود تا روند اجرا و پیشرفت پروژه‌ها به‌هیچ‌وجه متوقف نشود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در بسیاری از زمینه‌های دیگر ازجمله تمدید قراردادها در تلاشیم تا حمایت‌های ویژه‌ای از پیمانکاران صورت گیرد؛ چراکه بسیاری از این عزیزان با صداقت و سلامت، به‌طور جدی مشغول کار هستند. البته در مقابل ما نیز از آنان انتظار داریم یاری‌رسان ما در رسیدن به اهداف تولید و دیگر اهداف تعیین‌شده باشند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.