×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصادزمانه : مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس و پوستر “آبادان، روایت همدلی” در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه؛ آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس و پوستر “آبادان، روایت همدلی” با حضور امير حسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، آرش ساربان معاون حوزه هنری استان خوزستان، سید محمد نقیب سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌‌آهن شهری تهران و حومه و جمعی از مدیران شهری، هنرمندان و علاقمندان به هنر عکاسی امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در گذرگاه فرهنگی ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌‌آهن شهری تهران و حومه در تشریح برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حوزه هنری استان خوزستان، مجموعه روایت جهاد و با حضور صاحبان آثار افتتاح شد.
سید محمد نقیب افزود: نمایشگاه عکس و پوستر “آبادان، روایت همدلی” به مناسبت چهلمین روز حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و درگذشت جمعی از هم‌وطنان عزیز در این حادثه تلخ، با موضوع روایت تصویری روزهای امداد و نجات در دو بخش عکس و پوستر به نمایش عموم گذاشته شده است.
وی با یادآوری روزهای حماسه مردم خوزستان و به خصوص شهر آبادان در سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: این اتفاق نشان داد که مردم با همان حال و هوای روزهای جنگ، به میدان آمدند و هر کس به نوعی برای کمک‌رسانی در محل حادثه حاضر بود.
نقیب با اشاره به اینکه روایت‌های انسانی به زبان هنر و انعکاس آن در مکان‌های عمومی مانند مترو می‌تواند ابزار مناسب انتقال مفاهیم فرهنگی و متعالی ایثار و فداکاری مردم و نیروهای امداد و نجات در این رویداد باشد افزود: هنرمندان عکاس و تصویرگر با استفاده از تصاویر مستند و طرح‌های گرافیکی این اتفاق را در حدود چهل قاب به تصویر کشیدند.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌‌آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: از امروز ۱۵ تا ۲۱ تیرماه در این نمایشگاه آثار عکاسان خوزستانی از جمله علی معرف، مرتضی یاقوتی و محمد آهنگر و هم‌چنین آثار گرافیکی هنرمندانی از خوزستان، تهران، قزوین و بوشهر در معرض نمایش گذاشته شده است.
در پایان این مراسم، بیانیه‌ای تحت عنوان همدلی با مردم شریف آبادان و به نمایندگی از هنرمندان قرائت شد و حاضرین از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.