×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصادزمانه : شهردار منطقه ۲۰ در حاشیه بازدید شهردار تهران، مدیران ارشد شهری شهرداری تهران و اعضای شورای شهر از دستاوردهای غرفه شهرداری منطقه ۲۰ در مراسم رسمی افتتاح نمایشگاه تهران ۱۴۰۱، شهرهای خواهرخوانده و توانمندی های مدیریت شهری تهران گفت: نمایشگاه دستاوردهای مدیریت شهری باعث ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین مناطق می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی با بیان اینکه نمایشگاه هایی از این قبیل هم برای مناطق شهرداری و هم برای شهرهای خواهرخوانده موثر و حائز اهمیت است و باعث می شود این شهرها با ظرفیت های شهرداری آشنا شوند،گفت: این ابتکار جالب توسط مرکز ارتباطات شهرداری تهران در این دوره فرصت مغتنمی را فراهم کرده و امیداوریم با این هدف گذاری ها به دستاوردهای خوبی در آینده برسیم.
او افزود: نمایشگاه هایی از این قبیل هم برای مناطق شهرداری و هم برای شهرهای خواهرخوانده موثر و حائز اهمیت است و باعث می شود این شهرها با ظرفیت های شهرداری آشنا شوند و برای مناطق نیز رقابت سالم و انگیزه ایجاد کند و فرصت مناسبی برای ارائه خدمات است .
رضوی اظهار داشت :برای بررسی عملکرد این دوره از مدیریت شهری ابتدا باید شرایط موجود کشور را از نظر اقتصادی تحلیل کنید اما با وجود دشورای ها، در این دوره از مدیریت شهری، انتخاب آقای زاکانی و روایتگری خدمت از سوی ایشان در تهران حاکی از این است که با گام های بلندی که برداشته می شود چشم انداز روشن و دست یافتنی و پر از توسعه برای تهران رقم خواهد خورد.
او خاطر نشان کرد: یکدلی و همدلی بین شورای اسلامی شهر و شهرداری و کمک های دولت می تواند بخشی از مشکلات رسوب شده و ریشه ای در شهرداری را حل کند همچنین تدوین قوانین مورد نیاز نیز می تواند باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی در حوزه شهر شود.
شهردار منطقه با اشاره به پیگیری مصوبات قرار خدمت نظارت ستادی منطقه گفت: در راستای تغییر کاربری کارخانه سیمان ری به مرکز نوآوری صنایع خلاق و موزه صنعت سیمان؛ اقداماتی در راستای بهسازی و تجهیز این محل انجام شده است.
او در خصوص ساماندهی مجموعه ورزشی شهرسالم ۲ گفت: تعویض چمن مصنوعی و مرمت ابنیه آن در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان تابستان سال جاری خدمات ورزشی در این مجموعه انجام شود.
رضوی افزود: در خصوص مصوبه لزوم احداث بیمارستان تخصصی با مشارکت و همکاری خیرین، اقدامات اولیه واگذاری چند قطعه زمین به آستان حضرت عبدالعظیم(ع) انجام شده است.
او در خصوص آماده سازی و افتتاح خانه موزه قلعه گبری افزود: با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی ری و آستان حضرت عبدالعظیم (ع) اقدامات اولیه صورت گرفته و پیگیری های حقوقی آن انجام شده است .
او افزود: تشکیل کارگروه با حضور گروه های اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی میراث فرهنگی و مساجد به صورت مستمر برگزار می شود.
شهردار منطقه در خصوص ایجاد قطب تفریحی، گردشگری و فضای سبز در منطقه کوه بی بی شهربانو گفت : اقدامات اولیه برای احداث این مجموعه تفریحی از کوهپایه کوه بی بی شهربانو تا بزرگراه امام علی (ع) انجام شده است و در مرحله بعد نیز بخشی در مجاورت آن به شهربازی تبدیل می شود و در خصوص جداره سازی بزرگراه امام علی (ع) نیز با هماهنگی انجام شده با کارخانه سیمان تهران و پیگیری در شورای تحول شهرستان ری مقرر شد بخشی از این کوه برای جداره سازی ارتفاعات مشرف به برزگراه امام علی در اختیار شهرداری قرار گیرد و اجرای آن از سوی سازمان بوستان ها انجام شود.
او در خصوص بازنگری برنامه راهبردی عملیاتی شهرری نیز گفت : این برنامه تهیه و در مرحله چاپ قرار دارد و ملاک عمل منطقه ۲۰ قرار خواهد گرفت.
ناظم رضوی اظهار داشت: عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح بزرگراه شهید آوینی که در رفع گره های ترافیکی موثر خواهد بود با تجهیز کارگاه و اجرای شمع زنی از سوی معاونت عمران شهرداری تهران در حال انجام و اجرای اقدامات اولیه است.
گفتنی است معرفی شاخص ها و ظرفیت های گردشگری منطقه بصورت کتابچه، بروشور و فلش کارت های ری نگار ، معرفی جاذبه های تاریخی ری توسط مترجم به زبان های انگلیسی و آلمانی،نمایش تصاویر بناهای تاریخی از طریق ویدئو وال، طراحی و ترسیم نقاشی خط از سوی هنرمندان خلاق ، ارائه دستاوردهای شاخص حوزه های اجرایی و ارائه دستاوردهای اطلاع رسانی روابط عمومی بخشی از اهم فعالیت های ارائه شده در غرفه شهرداری منطقه ۲۰ در این نمایشگاه است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.