×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024

اقتصاد زمانه : مهدی حیدری، در حاشیه آخرین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز خشکی ایران به‌شمار می‌رود، گفت: در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم روزانه ۲۴۵ میلیون مترمکعب گاز تولید کنیم و در مجموع ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز تولید شد در بخش نفت و میعانات گازی نیز ۲۰ میلیون بشکه به‌صورت تجمعی نفت و ۱۶ میلیون بشکه میعانات گازی تولید کردیم.
وی درباره توسعه میدان گازی طوس نیز گفت: این میدان یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین میدان‌های کشور در شمال شرق واقع شده است و برنامه توسعه آن به‌صورت ویژه در طرح ضربتی ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت نفت مناطق مرکزی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: فرایند تدوین اسناد این میدان در حال انجام است و همه شرکت‌های EPC و EPCF و حتی شرکت‌هایی که بتوانند تنها در تأمین مالی اقدام کنند، می‌توانند در مناقصه شرکت کنند و ما به گرمی از آنها استقبال می‌کنیم.

حیدری با بیان اینکه پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد در منتهی علیه خط‌ لوله سراسری در شرق کشور واقع شده است، گفت: برای تأمین گاز این پالایشگاه و تأمین پایدار گاز مصرفی شرق کشور، این شرکت مأموریت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه برای تأمین گاز در درازمدت و جلوگیری از افت تولید این شرکت در بخش توسعه و ذخیره‌سازی فعالیت دارد گفت: در قالب طرح‌های ضربتی در ادامه سیاست‌های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران سه بخش کار داریم؛ در موضوع تولید که حفظ تولید مورد تأکید است سعی داریم با برنامه ویژه مدت زمان تعمیرات اساسی و دوره‌ای را کم کنیم و در همین بازه زمانی برای تزریق گاز به خط لوله و تأمین گاز مصرفی کشور عقب نمانیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.